Odświeżona klasa C

Mercedes zaprezentował na salonie w Detroit odświeżoną klasę C.

Klasa C jest modelem Mercedesa o największej sprzedaży i ma dla firmy ze Stuttgartu szczególne znaczenie. Aktualny model znalazł od marca 2007 - kiedy to pojawił się w sprzedaży - ponad milion nabywców na całym świecie. Po wprowadzeniu na rynek pierwszej klasy C w roku 1982 (W 201, występującej pod handlową nazwą "190") Mercedes-Benz sprzedał w tym segmencie łącznie ponad 8,5 miliona pojazdów.

Reklama

Również w roku 2010 klasa C zajmowała czołowe miejsca w statystykach rejestracji nowych aut. W

Polsce samochód ten, w obu wersjach nadwoziowych wybrało w ubiegłym roku 744 Klientów.

I co najważniejsze. Samochód ten trafi do polskich salonów sprzedaży nie kilka miesięcy za innymi europejskimi rynkami, ale już teraz. Dosłownie. Można go zamawiać od 10 stycznia.

Malkontentów od razu uprzedzamy. Wiemy, że to nie całkowita nówka. Ale ma dwa tysiące zmienionych elementów, więc odnotować trzeba.

A więc ma inny przód i tył. Kto spostrzegawczy, zauważy. Ale nawet ci mniej szybcy w dostrzeganiu zmian zwanymi face lifting bez trudu zorientują się, że klasa C, rocznik 2011 ma całkiem inne wnętrze, gdzie znajdziemy zmodyfikowaną deskę rozdzielną oraz - za dopłatą - multimedialny system command. Samochody w usportowionej wersji avantgarde otrzymają koło kierownicy z modelu CLS.

Także "technika" jest inna. Nowe "ce" naszpikowano aż dziesięcioma układami asystującymi kierowcy - od rozpoznawania oznak zmęczenia kierowcy (tzw. attention assist), po układ regulujący odstęp od poprzedzającego samochodu (distronic plus).

Pierwsze egzemplarze zmodernizowanej klasy C trafią do klientów w marcu. W czerwcu klasa C (początkowo w modelu C250 CDI 4matic) otrzyma nową zautomatyzowaną przekładnię 7G-tronic plus. Standardem staną się również: bezpośredni wtrysk paliwa oraz system start&stop.

Zostań fanem naszego profilu na Facebooku. Tam można wygrać wiele motoryzacyjnych gadżetów. Wystarczy kliknąć w "lubię to" w poniższej ramce.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje