Odnowiona 323

W polskich salonach Mazdy pojawiła się ostatnio odnowiona 323 F/L Sedan . Najbardziej zauważalne modyfikacje to przede wszystkim: nowa osłona chłodnicy z pięciokątnym grilem, charakterystycznie przetłoczona pokrywa silnika, nowo zaprojektowane przednie błotniki i przednie reflektory o gładkich szkłach oraz dodane, tym razem w kolorze nadwozia, boczne listwy ochronne.

Wnętrze Mazdy 323 uzyskało bardziej komfortowy wymiar dzięki zastosowanemu już wcześniej podwoziu 626, a więc modelu o numer większego. Długość całkowita wersji sedan wzrosła o 50 mm i wynosi teraz 4365 mm. Wnętrze zapewnia klientom komfort wyższy niż zazwyczaj w samochodach tej klasy, nie tylko dzięki przestronności, ale także zmianom wyposażenia i wystroju wnętrza.

Reklama

Bardzo istotne zmiany kryją się pod maską Mazdy 323. W miejsce znanego polskim klientom, benzynowego silnika 1,5 o mocy 66 kW (90 KM) zastosowano nową jednostkę o pojemności 1,6 i mocy 72 kW (98 KM) zapewniającą przyspieszenie do 100 km/h w 11,6 s. Zamiast silnika 1,8 o mocy 85 kW (115 KM) zastosowano silnik 2,0 o mocy 96 kW (131 KM) (oferowany obecnie w Polsce w Premacy), który pozwala rozwinąć prędkość 100 km/h w 10,7 s. Zwiększenie pojemności i mocy nie wpłynęło na wzrost zużycia paliwa, gdyż pracują one na uboższej mieszance, a specjalne czujniki spalania stukowego czuwają nad prawidłowym przebiegiem procesu spalania. Większa pojemność zapewniła spokojniejszą i cichszą pracę silników, a także zmniejszenie drgań i wibracji przenoszonych na nadwozie, co dodatkowo podniosło komfort podróżowania.

Do standardu wyposażenia należą poduszki powietrzne czołowe i boczne oraz – w Polsce - system dezaktywacji poduszki pasażera. Nadwozie wyposażone jest, w znany już, system MAIDAS, czyli zaawansowany system absorpcji i rozkładu sił uderzenia oraz w bardzo sztywną konstrukcję kabiny pasażerskiej (układ 3 ram H). Wzmocniono hamulce. Zarówno w przednich jak i tylnych hamulcach tarczowych zastosowano klocki o zwiększonym współczynniku tarcia. Układ ABS jest zintegrowany z systemem EBD (rozdziału siły hamowania). W Polsce w standardzie oferowany jest również system kontroli trakcji TCS.

Dowiedz się więcej na temat: odnowiony

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje