Nudna premiera wspaniałego BMW

BMW zorganizowało polską premierę modelu serii 6. Model 645Ci Coupe oficjalnie zadebiutował podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem.

Polska premiera była nudna i niezbyt interesująca, ale samochód, który kosztować będzie prawie 500 tys. zł rekompensował wszytsko! (zdjęcia zobacz TUTAJ).

Reklama

Nowy samochód jest pierwszym Coupe BMW noszącym imię "szóstki" od 1989 roku. Do jego napędu wykorzystano 4,4-litrową jednostkę V8 VALVETRONIC, która może współpracować z trzema różnymi przekładniami. Wcześniej silnik ten napędzał luksusową limuzynę 745i.

Jednostka napędowa dysponuje mocą 245 kW (333 KM) i momentem obrotowym 450 Nm przy 3700 obr/min. Z nim na pokładzie model 645Ci przyspiesza od 0-100 km/h w czasie 5,6 sekundy, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

BMW Coupe serii 6 mierzy 4820 mm długości, 1855 mm szerokości i 1373 mm wysokości. Całe nadwozie prezentuje się bardzo dynamicznie, a zarazem elegancko. We wnętrzu również utrzymano sportowy charakter. Główne sterowniki urządzeń umieszczono przy kierownicy, co ułatwia ich obsługę.

Nowe BMW wyposażone jest w układ dynamicznej kontroli jazdy DDC umożliwiający między innymi bardziej spontaniczną reakcję silnika na pedał przyspieszenia, uzależnienie wspomagania układu kierowniczego od prędkości jazdy,

szybszą zmianę biegów przy wyższych prędkościach obrotowych w modelach z automatyczną skrzynią biegów lub skrzynią SMG (sekwencyjna manualna skrzynia biegów).

Wysoki komfort i dynamika jazdy to w znacznej mierze zasługa lekkiej konstrukcji pojazdu - nowatorskiego połączenia aluminium, stali i tworzyw sztucznych (Weight Reduced Aluminium Technology). Znacznie lżejszy od stalowego aluminiowy przód pojazdu, klapa tylna z tworzywa sztucznego, maska silnika oraz drzwi z aluminium i przednie błotniki z termoplastu pozwoliły zredukować masę pojazdu do ok. 1600 kg i osiągnąć niemal idealnie równy rozkład obciążenia na obie osie.

W pełni aluminiowy układ jezdny nowego BMW serii 6 Coupe wyposażony jest we wszystkie istotne układy elektroniczne, takie jak układ dynamicznej kontroli stabilności DSC czy układ dynamicznej kontroli trakcji DTC. Na życzenie dostępny jest również "inteligentny" układ jezdny Dynamic Drive, prawie całkowicie niwelujący przechyły boczne na zakrętach, oraz aktywny układ kierowniczy, gwarantujący bardziej bezpośrednie przełożenie układu przy małych prędkościach i mniej bezpośrednie przy dużych prędkościach.

Nowy model wyposażony jest standardowo w opony Run-Flat, które pozwalają na przejechanie dużego odcinka drogi nawet w przypadku całkowitej utraty powietrza w oponach. W wyposażeniu dodatkowym dostępne są m.in. reflektory adaptacyjne, które obracając się zgodnie z kątem skrętu kierownicy, pozwalają jeszcze lepiej oświetlić drogę podczas jazdy po łuku i na zakrętach.

Ciekawym rozwiązaniem jest wyświetlacz Head-Up, który będzie dostępny jako opcja. Istotne dla kierowcy informacje są wyświetlane w postaci hologramów na przedniej szybie w bezpośrednim polu widzenia, nie ograniczając widoczności przez przednią szybę, pozwalając kierowcy przez cały czas koncentorwać uwagę na drodze. Dalsze elementy wyposażenia dodatkowego to aktywny tempomat i podnoszone, panoramiczne okno dachowe z przesuwaną elektrycznie podsufitką, które dzięki większym wymiarom w stosunku do tradycyjnych okien dachowych sprawia, że wnętrze pojazdu jest jaśniejsze i przestronniejsze.

Auto właśnie teraz pojawia się w europejskiej sieci sprzedaży, a w roku przyszłym dołączy do niego wersja kabrio.

TUTAJ fotogaleria nowego BMW.

Dowiedz się więcej na temat: W.E. | 6 | coupe | polska premiera | Alex Minsky | jazdy | układ | BMW

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje