Nowy VW dla Europy

Volkswagen wprowadza na rynek europejskie nową jettę, samochód, który debiutował w USA w połowie zeszłego roku.

Wersja europejska różni się nieco od amerykańskiej zarówno rozwiązaniami technicznymi (skrzynie manualne, diesle), jak i stylizacją. Co ciekawe, odstąpiono od ścisłego wzorowania się na golfie, dzięki czemu jetta ma być bardziej niezależnym modelem, podobnie jak EOS czy tiguan.

Nowa jetta mierzy o 9 cm więcej niż poprzednik, dzięki czemu długość nadwozia - 4,66 m - zbliżyła się do większego passata (4,77; golf mierzy 4,20 m). Auto otrzymało też wydłużoną - w stosunku do golfa - płytę podłogową. Rozstaw osi to 2,65 m (w przypadku golfa 2,57 m), dzięki czemu wewnątrz wygospodarowano o 6,3 cm więcej miejsca dla nóg pasażerów tylnej kanapy.

Reklama

Paletę jednostek napędowych otwiera benzynowy 1,2 l TSI o mocy 105 KM. Dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa jednostka zadowalać ma się średnio 5,2 litrami paliwa na 100 km. Prędkość maksymalna jetty z tą jednostką napędową to 190 km/h. Oprócz 1,2 TSI, producent przewidział również trzy inne silniki TSI o mocach: 122 KM, 160 KM oraz 200 KM.

Ofertę jednostek wysokoprężnych otwiera motor 1,6 l TDI, o mocy 105 KM. Fani mocniejszych wrażeń będą też mogli wybrać wariant dwulitrowy o mocy 140 KM. Za wyjątkiem podstawowego 1,2 l TSI, wszystkie silniki mogą być sprzęgane z dwusprzegłową, zautomatyzowaną przekładnią DSG.

Podstawowa wersja - trandline - oferować ma w standardzie m.in.: sześć poduszek powietrznych, światła do jazdy dziennej, "bezpieczne" zagłówki, asystenta hamowania, klimatyzację "climatic" oraz elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka. Za tak wyposażone auto z podstawowym silnikiem 1,2 TSI zapłacić trzeba będzie od 20 900 euro. Wersja z silnikiem wysokoprężnym wyceniona została na 23 475 euro.

Pierwszy volkswagen jetta - sedan zbudowany na bazie golfa - trafił na rynek w 1979 roku. Od tego czasu Niemcom udało się sprzedać przeszło 9,6 mln pojazdów o tej nazwie.

Zostań fanem naszego profilu na Facebooku. Tam można wygrać wiele motoryzacyjnych gadżetów. Wystarczy kliknąć w "lubię to" w poniższej ramce.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: europ | USA | Volkswagen
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy