Nowy Volkswagen Passat w szczegółach

​Volkswagen Passat jest światowym bestsellerem. Wraz ze wszystkimi modelami pochodnymi, wyprodukowany został już w prawie 22 milionach egzemplarzy. Tylko w 2013 roku na model z tej serii zdecydowało się ponad 1,1 mln osób.

Teoretycznie w ubiegłym roku co 29 sekund ktoś na świecie kupował Passata, względnie chińską wersję o nazwie Magotan. Dwa Passaty na minutę, 126 na godzinę, ponad 3.000 dziennie...

Wczoraj wieczorem Volkswagen zaprezentował w Poczdamie ósmą generację Passata, będącego jednym z najnowocześniejszych modeli klasy średniej naszych czasów. Wprowadzenie na rynek w Europie nastąpi w czwartym kwartale. Wcześniej, na początku października samochód zadebiutuje na salonie samochodowym w Paryżu. Polskie ceny mają być minimalnie wyższe niż obecnie, w zamian otrzymamy jednak samochód znacznie lepiej wyposażony.

Wszystko w tym samochodzie jest nowe. Jego stylistyka, jego technologie, silniki, jego możliwości. Masa własna Passata zmniejszyła się nawet o 85 kg, a wartości zużycia paliwa o 20 procent. Po raz pierwszy Passat będzie także dostępny z napędem hybrydowym plug-in. Rozstaw osi zwiększył o 79 mm, jednocześnie skrócono o 69 mm zwisy. Dzięki tym zmianom pasażerowie tylnej kanapy mają o 33 mm wiecej miesca na nogi, a w kombi bagażnik jest większy o 47 litrow. Chociaż wysokości samochodu zmniejszyła się o 14 mm, to udało się wygospodarować 26 mm wiecej miejsca na głowy pasażerów.

Reklama

Jednostki napędowe

W nowym Passacie dostępnych będzie dziesięć silników z bezpośrednim  wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem o mocach 120 KM  do 280 KM. Wszystkie jednostki napędowe są nowością w Passacie.  Zużycie paliwa i emisję CO2 udało się obniżyć nawet o 20 procent.  Wszystkie wersje wyposażone są w system Start-Stop i tryb rekuperacji.  Dla każdego silnika dostępna jest opcjonalnie, a dla najmocniejszych  jednostek o mocach ponad 200 KM - seryjnie, dwusprzęgłowa przekładnia DSG.

Po raz pierwszy Passat będzie dostępny z napędem hybrydowym plug-in (silnik benzynowy TSI 115 kW plus silnik elektryczny 80 kW oraz ładowana zewnętrznie bateria) i będzie mógł pokonać maksymalnie 50 km korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego. Z mocą całkowitą 211 KM jest to jak na razie najmocniejsza hybryda plug-in Volkswagena. Wartości zużycia paliwa i emisji leżą na podobnym poziomie, jak w Golfie GTE z napędem hybrydowym plug-in (w cyklu pomiarowym Golf GTE: 1,5 l/100 km w NEFZ i 35 g CO2/km). 

Oferta silników benzynowych rozpoczyna się od jednostki o mocy 125 KM. Kolejnym silnikiem jest czterocylindrowy TSI o pojemności 1,4 litra i mocy 150 KM z funkcją aktywnego odłączania cylindrów. Zużywa on w cyklu pomiarowym 4,9 l benzyny na 100 km (emisja CO2 115 g/km), czyli o 1,3 litra na 100 km mniej niż poprzednik o podobnej mocy. Pozostałe wersje dysponują mocą: 180, 220 i 280 KM.

Interesujący pod względem rozwiązań technicznych jest najmocniejszy czterocylindrowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TDI), jaki kiedykolwiek był oferowany przez Volkswagena. Jest to 2,0-litrowa jednostka biturbo o mocy 240 KM, która w cyklu pomiarowym zużywa 5,3 l oleju napędowego na 100 km (emisja CO2: 139 g/km). Passat Limousine z tym silnikiem rozwija prędkość maksymalną 240 km/h, Variant - 238 km/h. Ze względu na wysoki maksymalny moment obrotowy 500 Nm, Passat z tym silnikiem będzie wyposażony seryjnie w napęd na wszystkie koła 4MOTION i 7-biegową dwusprzęgłową przekładnie DSG.

Oferta jednostek wysokoprężnych w momencie wprowadzenia nowego Passata na rynek obejmie silnik TDI o mocy 150 KM (zużycie paliwa w cyklu pomiarowym 4,1 l/100 km, emisja CO2: 108 g/km), jednostkę o mocy 190 KM oraz wspomnianą wyżej o mocy 240 KM.

Wersje wyposażenia

Volkswagen będzie oferował nowego Passata, podobnie jak poprzednika, w trzech wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline.

Passat Trendline. Nawet podstawowa wersja - Trendline, jest bogato wyposażona. Wszystkie modele posiadają system Start-Stop i tryb rekuperacji. Do elementów seryjnego wyposażenia należą między innymi 16-calowe obręcze z oponami 215 i diodowe światła tylne. Seryjny jest chłodzony schowek podręczny, środkowy podłokietnik z przodu ze schowkiem oraz regulacja wysokości przednich foteli. Każde auto posiada między innymi centralny zamek z pilotem i Keyless-Go (przycisk uruchamiający i wyłączający silnik), system rozpoznawania zmęczenia kierowcy, hamulec multikolizyjny, wskaźnik ciśnienia w oponach, system radiowy z 5-calowym ekranem dotykowym, wyświetlacz wielofunkcyjny Plus, kierownicę multifunkcyjną, światła do jazdy w dzień, asystenta ruszania pod górę, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold, tryb biegu jałowego (przy DSG) oraz klimatyzację.

Passat Comfortline. Passat Comfortline posiada dodatkowo między innymi w chromowane listwy przy bocznych oknach, komfortowe przednie fotele (fotel ergoComfort dla kierowcy z regulacją w 6 płaszczyznach; podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa w fotelu kierowcy regulowane elektrycznie, w prawym fotelu manualnie), kierownicę multifunkcyjną obszytą skórą, automatycznie przyciemniane lusterka (wewnętrzne i zewnętrzne po stronie kierowcy), czujnik deszczu, system ParkPilot oraz system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście. Seryjne są również 16-calowe obręcze ze stopu metali lekkich. Wersje z silnikami 162 kW i 176 kW są wyposażone w diodowe reflektory, chromowaną listwę ozdobną w przednim zderzaku i chromowane końcówki rur wydechowych o kształcie trapezu w tylnym zderzaku. Passat TDI 176 kW będzie posiadał także adaptacyjną regulację zawieszenia DCC.

Passat Highline. Elementy wyposażenia Highline wykraczające poza zakres Comfortline, to na zewnątrz chromowana listwa na osłonie chłodnicy i seryjne diodowe reflektory oraz reflektory przeciwmgielne. Również seryjna jest chromowana listwa wokół całego nadwozia w jego dolnej części, diodowe światła tylne oraz 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich. Do wyposażenia seryjnego we wnętrzu należą eleganckie aplikacje dekoracyjne na tablicy rozdzielczej (szczotkowane aluminium lub drewno Brillant Pine; konsola środkowa Piano Black), listwy progowe ze stali nierdzewnej, fotele pokryte Alcantarą i skórą oraz ogrzewanie przednich foteli, a także takie elementy funkcjonalne, jak automatyczna klimatyzacja (Climatronic z dodatkowym panelem obsługowym z tyłu), kolorowy wyświetlacz wielofunkcyjny Premium oraz automatycznie ogrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby.

Pakiety R-Line dla Passata. Volkswagen R przygotował dla Passata sportowe pakiety R-Line, zarówno na zewnątrz, jak i do wnętrza. Pakiet wnętrza obejmuje między innymi tapicerkę ze skóry Vienna/tkaniny, multifunkcyjną kierownicę sportową R-Line obszytą skórą z dźwigienkami zmiany biegów (w przypadku DSG), nakładki na pedały ze stali nierdzewnej, aplikacje R-Line i czarną podsufitkę. W skład pakietu R-Line Exterieur wchodzą między innymi zderzaki R-Line, charakterystyczna osłona chłodnicy z logo R-Line, chromowane, trapezowe końcówki rur wydechowych, nakładki poszerzające progi, spojler dachowy (Variant) i czarny, błyszczący dyfuzor. Oferowane są także różne 17-, 18- i 19-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich o sportowej stylistyce.


INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Volkswagen Passat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy