Nowy Volkswagen Jetta. W Europie go nie będzie

W Detroit zadebiutował właśnie jeden z najważniejszych modeli koncernu z Wolfsburga - Volkswagen Jetta. Czy samochód powtórzy sukces poprzedników?

Od prowadzenia na rynek pierwszego wcielenia Jetty (w 1979 roku) Volkswagen dostarczył klientom przeszło 17,5 mln egzemplarzy. Poprzednia generacja doczekała się już 3,7 mln samochodów.

Siódme wcielenie auta jest pierwszą Jettą zbudowaną w oparciu o modułową platformę MQB. Oznacza to, że technicznie samochód spokrewniony jest z najnowszymi modelami, jak obecny Golf, Arteon, Tiguan Allspace oraz oferowany za oceanem Atlas (duży suv).

Auto zbliżyło się wymiarami do oferowanego na Starym Kontynencie Passata. Nowa Jetta mierzy 4702 mm długości, czyli o 43 mm więcej niż do tej pory. Zastosowanie nowej płyty podłogowej poskutkowało również wydłużeniem rozstawu osi o 35 mm, do 2686 mm. Szerokość nadwozia to teraz 1799 mm (+21 mm), auto mierzy 1459 mm wysokości (+6 mm). W stosunku do poprzednika o 10 mm zmniejszył się za to przedni zwis. Tylny wydłużono natomiast o 18 mm.

Reklama

Sylwetkę auta zoptymalizowano również pod katem aerodynamicznym. Współczynnik oporu powietrza Cd wynoszący 0,27 jest o około 10 proc. niższy niż w szóstej generacji. Bez zmian pozostała za to imponująca pojemność przestrzeni bagażowej. Bagażnik nowej Jetty, tak jak do tej pory, pomieścić może pakunki o objętości do 510 l.

Nowością w kabinie Jetty jest opcjonalny, cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10,2 cala, z możliwością personalizacji. Standardem, przynajmniej na amerykańskim rynku, będzie: system Infotainment Composition Color z bezprzewodową łącznością Bluetooth, interfejs audio USB i aplikacja Volkswagen Car-NetÒ App-Connect (służy do łączenia się ze smartfonami). Dzięki niej, przy za pośrednictwem MirrorLink, kierowca i pasażerowie korzystać mogą np. z takich aplikacji, jak chociażby Spotify Music.

Szczegółowe konfiguracje pojazdu dla poszczególnych rynków nie są jeszcze znane. Wiemy jednak, że na liście dodatków znalazły się m.in.: adaptacyjny tempomat z funkcją automatycznego hamowania, system monitorowania martwego pola, system ułatwiający wyjazd z miejsca parkingowego tyłem (monitoruje otoczenie pojazdu i ostrzega o najeżdżających samochodach), system utrzymywania toru jazdy czy, stosowany przez Grupę Volkswagena od dłuższego czasu, hamulec pokolizyjny. W bogatszych wersjach wyposażeniowych, jak np. w przygotowanej na amerykański rynek odmianie SEL, klienci otrzymają m.in. oświetlenie wykonane w całości w technologii LED.

W USA Jetta oferowana będzie wyłącznie z benzynowym silnikiem 1,4 l TSI o mocy 150 KM (5000 obr./min) i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm generowanym przy 1500 obr./min.  Podstawowe wersje sprzęgane będą z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów. Bogatsze odmiany otrzymają klasyczny automat o 8 przełożeniach.

PR

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy