Nowy Seat Ibiza - jeszcze więcej technologii

Miłośnicy Seata mają powody do świętowania - już za chwilę na rynku ukaże się odmłodzona Ibiza.

Pod maskę auta trafią silniki nowej generacji: Trzycylindrowy wolnossący 1,0 l o mocy 60 lub 75 KM lub turbodoładowany TSI 1,2 l o mocy 90 KM lub 110 KM. Klienci będą też mieli do wyboru czterocylindrowy 1,4 l TSI ACT, rozwijający aż 150 KM i 250 Nm. Jak obiecuje producent, jego osiągi "będą równie imponujące, co spalanie". Auto z tym silnikiem - przynajmniej w cyklu pomiarowym - zużywa średnio 4,8 l/100 km.

Wśród diesli znajdzie się 1,4 l TDI o mocy 75 KM, 90 KM i 105 KM. Najsłabszy, wg danych producenta, zużywać ma zaledwie 3,4 l/100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 88 g/km.

Reklama

W nowej Ibizie udało się znacznie zmniejszyć wagę silników i skrzyń biegów. Pozwoliło to nie tylko zredukować zużycie paliwa, ale także  poprawić zwrotność samochodu, zwłaszcza w przypadku silników o mniejszej mocy. Kolejną nowością jest zastosowanie systemu Start-Stop, który wyłącza silnik, gdy samochód się zatrzymuje. To również wynik pogoni za jak najniższymi wynikami zużycia paliwa.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, nowa Ibiza posiadać na m.in. system zapobiegający zaśnięciu za kierownicą czy system automatycznego hamowania po kolizji. Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy i opcjonalny Seat Drive Profile pozwalający zmieniać charakterystykę pracy auta, zapewniać mają lepsze prowadzenie.

Oprócz samego auta, dobrze zapowiada się też cena. Podstawowy model wyceniono na 37 400 zł.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy