Nowy saab 9-5!

Czyżby Saab powoli wychodził na prostą? Jeszcze niedawno wydawało się, że ta zasłużona szwedzka marka zniknie z rynku.

Stojący na skraju bankructwa amerykański koncern General Motors chciał pozbyć się Saaba. Problem polegał na tym, że jakoś ciężko było znaleźć chętnego na zakup. Stąd w pewnym momencie pojawiły się informacje, że marka może zniknąć, zaś Szwedzi wystąpili do sądu o prawną ochronę przed wierzycielami.

Reklama

Może się jednak okazać, że najgorsze już minęło. Saab ma już nowego, sensacyjnego właściciela (niewielką firmę Koenigsegg, która zajmuje się małoseryjną produkcją sportowych samochodów), co pozwoli na dokończenie opracowywania nowych modeli. Bez tych ostatnich się nie obejdzie, a nowości u Saaba, to niestety rzadkość.

W lutym Szwedzi zaprezentowali co prawda model 9-3X, ale to było zaledwie uterenowiona wersja saaba 9-3, z podniesionym zawieszeniem i napędem wszystkich kół.

O dalszej kondycji marki w dużej mierze zadecyduje kolejna, tym razem prawdziwa nowość - model 9-5 nowej generacji. Fani marki nie mogli się już doczekać na ten samochód, wszak poprzednia generacja, którą wciąż można kupić w salonach, debiutowała... 12 lat temu! W motoryzacyjnym światku to cała epoka.

Nowy saab oparty jest na płycie podłogowej Epsilon II, którą wykorzystano również w oplu insignia. Ale to właściwie wszystko co łączy te pojazdy.

Saab 9-5 ma aż 5,01 m długości, a więc więcej niż np. audi A6, BMW 5, czy mercedes klasy E, i o 17 cm więcej niż obecna generacja 9-5. Bardzo znacznie, bo o 13 cm, do 2,84 m urósł również rozstaw osi, co oznacza, że pasażerowie, zwłaszcza siedzący z tyłu, będą mieli o wiele więcej miejsca. W tak dużym samochodzie nie rozczarowuje także bagażnik, który ma 513 litrów pojemności.

Co jednak najważniejsze, nowy model może się podobać, jednocześnie jego stylizacja nie pozostawia wątpliwości - to prawdziwy saab.

Nowe 9-5 będzie napędzane jednym z trzech silników benzynowych lub dwóch - wysokoprężnych. Moce jednostek benzynowych będą wahać się od 160 (1.6 turbo) do 300 KM (2.8V6), natomiast diesle zaoferują moc 160 lub 190 KM. W opcji oferowany będzie napęd wszystkich kół.

Nowy saab 9-5 zadebiutuje po wakacjach, na salonie we Frankfurcie. Pierwsze samochody trafią do salonów w przyszłym roku. Auto produkowane będzie w fabryce Saaba w szwedzkim Trollhattan, a ceny nie zostały jeszcze ustalone.

Dowiedz się więcej na temat: saab | Saab 9-5

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje