Nowy peugeot 208. Znamy już polskie ceny!

Najważniejszym autem na genewskim stoisku Peugeota jest bez wątpienia nowa "lokomotywa sprzedaży", czyli model 208.

Jak już informowaliśmy, zastępujący w ofercie francuskiego producenta "207-kę" pojazd jest odrobinę mniejszy od swojego poprzednika (zbudowano go w oparciu o tę samą płytę podłogową). Zmniejszyła się wynosząca 3 965 mm długość nadwozia (w 207 było to 4 045 mm) - auto jest też węższe (1 739 mm zamiast 1 748 mm) i niższe (1 460 mm zamiast 1 472 mm).

Reklama

Klienci będą mieli do wyboru osiem silników: pięć benzynowych i trzy wysokoprężne. Podstawowy, trzycylindrowy, silnik benzynowy ma 1,0 l pojemności i rozwija moc 68 KM. Auto z tą jednostką przyspiesza do 100 km/h w 14 sekund i - wg danych fabrycznych - zużywa średnio 4,3 l benzyny na 100 km.

Większy motor - również trzycylindrowy - 1,2 l VTI - dysponuje mocą 82. Setka pojawia się na prędkościomierzu po 12,2 s, średnie zużycie paliwa to - oficjalnie - 4,5 l/100 km.

Amatorzy sportowych emocji będą mogli zdecydować się na 95-konny silnik 1,4 l VTi lub 1,6-litrowy VTi o mocy 120 KM. Pierwszy zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 10,5 s i spala średnio 5,8 l/100 KM, drugi rozpędza auto do setki w 9,9 s i - przynajmniej teoretycznie - zużywa takie same ilości paliwa.

Do wyboru będą dwa - różniące się skrzynią biegów - warianty silnika 1,4 l HDI (68 KM) oraz trzy wersje z motorem 1,6 l HDI (92 i 115 KM).

Chociaż pierwsze egzemplarze 208 pojawią się w salonach najszybciej pod koniec kwietnia, już dziś poznaliśmy ceny auta.

Podstawowa, trzydrzwiowa wersja access z benzynowym silnikiem 1,0 l i pięciostopniową, ręczną skrzynią biegów wyceniona została na 39,900 zł (42 900 za wersję pięciodrzwiową)

W standardzie otrzymamy m.in.: ABS (ze wspomaganiem nagłego hamowania) i ESP, sześć poduszek powietrznych, światła do jazdy dziennej, centralny zamek i immobiliser. O komfort dbać będą również: elektryczne wspomaganie kierownicy (ta ostatnia regulowana jest w dwóch płaszczyznach), elektrycznie regulowane przednie szyby, komputer pokładowy i uchwyty na napoje w konsoli środkowej.

Tak samo wyposażony pojazd z silnikiem 1,4 l HDI o mocy 68 KM wyceniony został na 52 200 zł (53 400 zł za wersję pięciodrzwiową).

Ceny wersji active, wzbogaconej m.in. o elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, manualną klimatyzację (dopłata do podstawowej wersji to 2 tys. zł) i radio z odtwarzaczem CD/MP3 - rozpoczynają się od 47 500 zł. Tyle zapłacić trzeba za auto z benzynowym silnikiem 1,0 l (68 KM) i pięciodrzwiowym nadwoziem. Mocniejsza odmiana - 1,2 l (82 KM) wyceniona została na 49 900 zł, tyle samo kosztuje też model z silnikiem 1,4 l o mocy 95 KM. Najsłabszy diesel (1,4 l 68 KM) w tej specyfikacji to wydatek 56 400 zł, najmocniejszy (1,6 l 92 KM) - 60 800 zł.

Topowa wersja wyposażeniowa nowego peugeota nosi nazwę allure. Auto wyposażone jest m.in. w reflektory przeciwmgłowe, elektrochormatyczne lusterko wewnętrzne, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, sportowe fotele, rozbudowany system audio z ekranem dotykowym i aluminiowe felgi w rozmiarze 16 cali.

Tak wyposażony peugeot 208 dostępny będzie wyłącznie z mocniejszymi jednostkami napędowymi (najmniejsza to 1,2 l 82 KM) i kosztować ma od 55 400 zł.

Zamówienia na nowego peugeota 208 można już składać u dealerów francuskiej marki.

Dowiedz się więcej na temat: Alex Minsky | Peugeot 208

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje