Nowy Opel Astra. Wyłącznie z polskiej fabryki!

Znamy już większość szczegółów dotyczących nowego Opla Astry. Niemiecka marka opublikowała właśnie pierwsze oficjalne zdjęcia zdradzające wygląd nowego kompaktu. Samochodu, który będzie produkowany wyłącznie w fabryce Opla w Gliwicach.

Sylwetka nowej Astry nawiązywać ma do koncepcyjnego Opla Monza, który podziwiać można było w 2013 roku na salonie we Frankfurcie.

Zgodnie z zapowiedziami samochód jest nieco mniejszy niż poprzednia generacja. Nowa Astra mierzy 4,37 m długości, jest więc o niespełna 5 cm krótsza niż poprzednik. Samochód obniżono też o 2,6 cm, co oznacza, że linia dachu kończy się teraz 1,46 m nad ziemią.

Dzięki tym zabiegom auto straciło co najmniej 120 kg (w niektórych wersjach aż 200 kg!), co przekładać ma się nie tylko na lepsze właściwości jezdne, ale też - przede wszystkim - niższe zużycie paliwa. Sama karoseria "schudła" o ponad 20 proc. (z 357 kg do 280 kg). Kolejne 50 kg udało się oszczędzić w "podwoziu" stosując m.in. wysokowytrzymałą stal i lżejsze półosie.

Reklama

Mimo mniejszych wymiarów, we wnętrzu auta ma być więcej miejsca niż do tej pory. Przykładowo udało się wygospodarować aż 35 mm dodatkowej przestrzeni na nogi dla pasażerów tylnej kanapy.

Paleta jednostek napędowych obejmuje benzynowe i wysokoprężne silniki o mocach od 95 KM do 200 KM. Najsłabszy motor to wysokoprężny 1,6 l CDTI. Podstawowy silnik o zapłonie iskrowym to turbodoładowany 1,0 l ECOTEC legitymujący się mocą 105 KM.

W ofercie znajdzie się też - m.in. - nowy, benzynowy motor o pojemności 1,4 l. Doładowany silnik rozwija 145 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 250 Nm oferowanym w zakresie od 1800 do 4000 obr./min.

Oficjalny debiut nowej Astry zaplanowany został na salon motoryzacyjny we Frankfurcie. Samochód będzie produkowany wyłącznie w Gliwiach.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Opel Astra
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy