Nowy Lexus RX

Na salonie motoryzacyjnym w Nowym Jorku zadebiutowała właśnie nowa generacja Lexusa RX. Jakich zmian doczekało się popularne auto?

Poprzednia, III generacja, oferowana była klientom od 2008 roku. Nowy RX mierzy teraz 4 890 mm długości, 1 895 mm szerokości i 1 690 mm wysokości. Auto jest więc o przeszło 11 cm dłuższe i o centymetr szersze od poprzednika. Znacząco - o około 5 cm - zmienił się też rozstaw osi, który w nowym modelu wynosi dokładnie 2 790 mm.

Zmiany w aparycji widoczne są na pierwszy rzut oka. Samochód otrzymał m.in. ogromną, charakterystyczną dla marki, osłonę chłodnicy i wykonane w technologii LED reflektory stylizowane na kształt litery L. Nawiązania do niej znajdziemy również w wyglądzie tylnych świateł. Podwójne zakończenie układu wydechowego wkomponowano w dolną część tylnego zderzaka.

Reklama

We wnętrzu na nabywców czekają najwyższej klasy materiały - w tym skórzana tapicerka i przycinane za pomocą promieni lasera, drewniane listwy ozdobne. Na desce rozdzielczej zamontowano duży dotykowy ekran o przekątnej 12,3 cala. Na liście opcji znalazł się kolorowy wyświetlacz HUD oraz - montowane w zagłówkach przednich foteli - tablety o przekątnej 11,6 cala. W stronę kierowcy przesunięto lewarek wyboru trybu pracy skrzyni biegów, dzięki czemu na desce rozdzielczej wygospodarowano dużo miejsca dla uchwytów na napoje.

Na rynkach Starego Kontynentu auto oferowane będzie z benzynowym silnikiem V6 o pojemności 3,5 l, współpracującym z ośmiobiegową automatyczną skrzynią. Wyposażony w niego model RX 350 rozwija moc 300 KM.

Klienci będą też mieli do wyboru odmianę RX450h z napędem hybrydowym, w którym - pracujący w cyklu Atkinsona - benzynowy V6 3,5 l wspomagany będzie elektrycznym silnikiem trakcyjnym. Sumaryczna moc układu napędowego wynosić ma 300 KM. Standardem w obu wersjach jest oczywiście napęd na wszystkie koła.

Na liście wyposażenia dodatkowego znalazł się m.in. system AVS nadzorujący pracę aktywnego zawieszenia i układu kierowniczego, tak by zapewnić jak najlepszą trakcję, komfort i precyzję prowadzenia. W przednim zawieszeniu pracują klasyczne kolumny MacPhersona, z tyłu zastosowano układ podwójnych, niezależnych wahaczy poprzecznych.

Auto - niezależnie od wersji napędowej - oferowane będzie również ze stylistycznym pakietem F  Sport, który obejmować ma m.in. dodatkowe ospojlerowanie, sportowe akcenty w kabinie (m.in. zmienione wskaźniki, częściowo zastąpione przez kolorowy ekran i sportowa kierownica) oraz inne wzory aluminiowych felg.

Produkowany od 1998 roku Lexus RX jest najlepiej sprzedającym się modelem japońskiej marki. Od momentu debiutu na zakup auta zdecydowało się już przeszło 2,1 mln nabywców.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Lexus RX
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy