Nowy diesel w mazdzie3

Druga generacja mazdy 3 trafiła do salonów w połowie zeszłego roku.

Do tej pory jedną z najpopularniejszych jednostek napędowych w tym samochodzie był 1,6-litrowy turbodiesel rozwijający 105 KM.

Silnik, na który decydowało się w Polsce wielu klientów, doczekał się właśnie następcy - pod maskę modelu 3 trafiła nowa, zgodna z normą Euro 5, wysokoprężna jednostka z bezpośrednim wtryskiem common-rail.

Silnik o pojemności 1,6 l. rozwija teraz 115 KM przy 3600 obr/min. Jednostkę wyposażono w nową turbosprężarkę o zmiennym położeniu łopatek kierownicy - dzięki poprawionym wirnikom turbiny i kompresora silnik osiąga teraz maksymalny moment obrotowy 270 Nm (+ 30 Nm w stosunku do poprzednika) w zakresie obrotów między 1750 a 2700 obr/min. To o 12,5 procent więcej, niż w poprzednim dieslu.

Reklama

Wartości te udało się uzyskać również dzięki piezoeketrycznym wtryskiwaczom, które podają paliwo pod ciśnieniem 1600 barów. Pozwala to na bardzo precyzyjną kontrolę procesu wtrysku, co pozytywnie wpływa na przyrost momentu obrotowego i zmniejszenie zużycia paliwa. Wg producenta nowa jednostka zużywać ma średnio jedynie 4,4 l oleju napędowego na 100 km.

Nowa konstrukcja Mazdy ucieszy też ekologów. Poprzedni diesel stosowany w serii 3 korzystał z dodatku, który potrzebny był do skutecznego dopalenia cząstek stałych w filtrze (DPF). W nowej jednostce zastosowano katalizator utleniający, który podwyższa temperaturę spalin i usprawnia proces dopalania cząstek stałych. Dzięki temu DPF nie musi korzystać z dodatkowych płynów, co oznacza całkowitą bezobsługowość systemu, czyli znaczące obniżenie kosztów użytkowania.

115-konny 1,6 l MZ-CD standardowo sprzęgany będzie z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: jednostka | silnik
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy