Nowości Suzuki

Suzuki Motor Corporation, czołowy producent motocykli na świecie, nie zwalnia tempa. W handlowej ofercie na nadchodzący rok są zarówno nowe konstrukcje, jak i zmodyfikowane pojazdy produkowane dotychczas. Zaspokoi ona potrzeby zarówno zwolenników turystyki motorowej, sportu, jak i miłośników quadów, czyli zyskujących coraz większą popularność czterokołowców. Prezentujemy niektóre nowości 2002 roku.

Skutery

Wśród nowych jednośladów spore zainteresowanie z pewnością wzbudzą skutery. W Polsce od dwóch lat znany jest Burgman 400, teraz dostepna będzie cała ?rodzina? Burgmanów, powiększona o trzy modele: z silnikami o pojemnościach 125 i 150 cm3 oraz ?potwora? o pojemności 650 cm3. Oto ich krótka charakterystyka.

Burgman 650

Ten super skuter o wyszukanej stylistyce nie ma odpowiednika w świecie jednośladów. Stanowi klasę dla siebie. Jego zaawansowana pod względem technicznym konstrukcja odznacza się unikatowymi rozwiązaniami. Np. skrzynia biegów może być automatyczną lub 5-stopniową, manualną, w zależności od tego, jakiej w danej chwili chce używać kierowca. Jest to wynalazek i patent Suzuki o nazwie SECVT (Suzuki Elektronicznie Kontrolowane Przeniesienie Napędu).

Pojazd wyposażony jest w silnik 4-suwowy, 2-cylindrowy z elektronicznym wtryskiem, elektryczny starter, katalizator spalin. Przednie koło z ogumieniem 120/70R-15, tylne o mniejszej średnicy, ale szerszej oponie 160/60R-14.

Reklama

Ten skuter z pewnością będzie jednym z przebojów rynku jednośladów. Niestety firma nie podaje ani mocy silnika, ani prędkości jaką może uzyskać Burgman 650.

Burgman 125 i 150

Te dwa skutery Suzuki nazywa młodymi. Są identyczne, różnią się tylko pojemnościami silników. Są znakomite do jazdy miejskiej, ale sprawdzają się też w terenie.

Młode Burgmany zapewniają duży komfort jazdy. W skrytce pod siedzeniem mieszczą się nawet na dwa kaski, co wydaje się niemożliwe, patrząc na ten pojazd. Kierowca ma sporo przestrzeni na nogi, specjalnie ukształtowane, dwupoziomowe siedzenie zapewnia wygodną jazdę dwóm osobom, a regulacja tylnego zawieszenia w zależności od obciążenia powoduje, iż skuter jest stabilny w każdej sytuacji.

Stacyjka Burgamana została zabezpieczona przed uruchomieniem specjalną, magnetyczną przykrywką. Żeby włożyć kluczyk, najpierw trzeba ją odblokować. System wydechowy z katalizatorem jest tak skonstruowany, że spełnia wymagania przepisów EURO-2.

Motocykl

Nowością, zapowiadaną już od kilku miesięcy, jest GSX 1400 - największy tzw. naked bike, seryjnie produkowany motocykl na świecie. Tą konstrukcją Suzuki odzyskało prymat utracony na rzecz Yamahy XJR 1300. Firma wprowadza na rynek również inne modele motocykli.

GSX 1400

Jest idealny do wypraw turystycznych, ale można się na nim także ścigać. Pojazd powinni jednak używać wyłącznie doświadczeni motocykliści. Ma czterosuwowy, chłodzony cieczą silnik czterocylindrowy, z 4 zaworami na cylinder. Motocykl wyposażono w 6-przekładniową skrzynię biegów i hamulce tarczowe: podwójne z przodu, o średnicy 320 mm z sześcioma cylinderkami, z tyłu o średnicy 260 mm z dwoma cylinderkami. GSX 1400 ze stalową ramą waży 256 kg. Jego zbiornik paliwa ma 22 litry pojemności.

V-Strom

Wszechstronny, o pięknej stylistyce, wielozadaniowy motocykl przeznaczony dla użytkowników młodych duchem i zafascynowanych przygodą. Jego aerodynamiczną sylwetkę podkreśla, przednia osłona, zaś wysoko umocowany wylot tłumika, dolna osłona silnika oraz kolorystyka (połączenie granatu ze srebrem), nadaje motocyklowi bojowy wygląd.

Motocykl jest łatwy w prowadzeniu. Zamontowano w nim wypróbowany silnik V-Twin o pojemności 996 cm3 i 6-stopniową skrzynię biegów. Przy relatywnie niskiej wadze daje to ogromne przyspieszenie i szybkość maksymalną. 22-litrowy zbiornik i wydajny system wtrysku paliwa umożliwia pokonanie bardzo długiego dystansu bez tankowania. Pod siedzeniem znajduje się dość obszerna przestrzeń bagażowa. Ta krótka charakterystyka pozwala na stwierdzenie, iż V-Strom, choć jest motocyklem wielorakiego przeznaczenia, doskonałym do dalekiej turystyki, ma sportowy charakter ? tak dalece, iż można mówić o nowej kategorii: The Sport Enduro Tourer.

Podobnie jak Brugman 650, również V-Strom otrzymał wiele oryginalnych, opracowanych przez Suzuki rozwiązań ? w budowie silnika i skrzyni biegów np. system AFIS (Auto Fast Idling System), czyli sterowanie głównej przepustnicy za pomocą manetki gazu i dodatkowej, sterowanej komputerowo (Suzuki Dual Trottle Valve). To urządzenie sprawia, iż przy każdym, nawet najbardziej gwałtownym i w każdych warunkach otwarciu przepustnicy silnik otrzymuje optymalną mieszankę paliwa, co zapobiega jego dławieniu się.

RM 250/125/85

Na RM 250 model 2001 Francuz Mike Pichon zdobył w tym roku tytuł mistrza świata w motocrossie, wygrywając 9 z 12 rund. Teraz rodzina motocykli crossowych została zmodyfikowana. Nowe crossówki mają bardziej agresywny wygląd i z pewnością przysporzą Suzuki jeszcze więcej sportowych sukcesów. Motocykle otrzymały m.in. znacznie lżejsze stalowe ramy, tylne wahacze ze stopu aluminiowego, mają też zwiększony skok przednich teleskopów i tylnego zawieszenia. Trzy modele różnią się tylko pojemnością dwusuwowych silników chłodzonych cieczą. Mają ulepszony system zasilania, dzięki czemu silnik łatwiej wchodzi na obroty, przy jednoczesnym zmniejszeniu wibracji, co w sportowej jeździe zapewnia precyzyjniejsze prowadzenie. Lżejszy i ulepszony jest też układ wydechowy, a większy prześwit znacznie ułatwia pokonywanie przeszkód terenowych.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: paliwa | Pojazd | skuter | silnik | motocykl | nowości | Suzuki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy