Nowość z Francji - Renault Scenic XMOD

Producenci odliczają już dni do rozpoczęcia salonu motoryzacyjnego w Genewie. Kilka ciekawych nowości szykuje dla swoich klientów firma Renault.

Francuzi zaprezentują w Szwajcarii odświeżoną rodzinę najlepiej sprzedającego się europejskiego minivana - modelu Scenic.

Reklama

Co zmieniło się w aucie, które od debiutu pierwszej generacji znalazło już 4,3 mln nabywców?

Styliści gruntownie przeprojektowali wygląd przodu - inne są teraz maska, reflektory, grill i zderzak. Zgodnie z panująca mogą auto wyposażono w ledowe światła do jazdy dziennej.

Odświeżone Scenic i Grand Scenic to niejedyne nowości, jakie zobaczyć można będzie na stoisku Renault w Genewie. W Szwajcarii zadebiutuje też Renault Scenic XMOD, który wkrótce uzupełni gamę modelową popularnego minivana.

Nawiązujące do zaprezentowanego w 2000 roku Scenica RX4 auto to propozycja dla osób, które potrzebują szosowego minivana o terenowym zacięciu (dzisiaj takie samochody nazywa się crossoverami). Samochód ma zmodyfikowane zawieszenie o większym prześwicie, dodano też kilka stylistycznych akcentów podkreślających terenowe aspiracje (m.in. plastikowe nakładki na nadkola czy imitujące orurowanie metalowe wstawki w zderzakach).

Zwiększony prześwit i plastikowe osłony to jednak nie wszystko. Francuzi skupili się też na poprawie właściwości trakcyjnych, chociaż nie zdecydowano się na zastosowanie napędu 4x4. Zamiast tego w Scenicu XMOD zadebiutuje system o nazwie "Extended Grip", który obsługiwany jest za pomocą pokrętła na konsoli środowej.

Kierowca ma do wyboru trzy tryby pracy: jazdę po asfalcie, jazdę w terenie oraz "ekspert". W trybie terenowym system optymalizuje przyczepność przyhamowując odpowiednie koła, ingeruje też w obroty silnika. Tryb "ekspert" wyłącza ingerencję elektroniki w obroty, dzięki czemu na luźnej nawierzchni - np. wykopując się ze śnieżnej zaspy - kierowca użyć może całej dostępnej mocy.

Elektronika automatycznie przełącza ustawienia w tryb jazdy po asfalcie, gdy prędkość pojazdu przekroczy 40 km/h.

Mimo terenowych aspiracji samochód wciąż świetnie wywiązywał się będzie z roli pojazdu rodzinnego. Bagażnik ma aż 550 l pojemności, dodatkowe schowki w kabinie pomieszczą kolejne 70 l bagażu. Dla wygody pasażerów drugiego rzędu, z tyłu zamontowano trzy niezależne fotele, które można osobno składać lub - w razie potrzeby - wymontować.

Scenic XMOD wytwarzany będzie we francuskiej fabryce Renault w Douai. Auto trafi do salonów wiosną bieżącego roku.

Dowiedz się więcej na temat: Renault Scenic Xmod

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje