Nowość. Volvo S60 Cross Country

​Gdy w 1997 Volvo wprowadzało na rynek uterenowione kombi nazwane V70 Cross Country chyba nikt nie spodziewał się ten typo pojazdu zdobędzie aż taką popularność.

To właśnie od tego typu pojazdów wywodzą się dzisiejsze crossovery, które są bardzo różne, ale mają jedną cechę wspólną: podniesione zawieszenie.

Crossovery najczęściej łączy jeszcze jedno - w zdecydowanej większości mają nadwozia typu hatchback. Z kolei klasyczne pojazdy uterenowione (XC70, Audi Allroad itp) - kombi. Na rynku brakuje natomiast sedanów. Tę lukę postanowiło zagospodarować, a jakże, Volvo.

Szwedzka firma zaprezentowała właśnie S60 Cross Country. Samochód otrzymał podniesione o 6,5 cm zawieszenie, napęd na cztery koła oraz opony o podwyższonym profilu, lepiej chroniące 18- lub 19-calowe felgi.

Dodatkowo, na niektórych rynkach, w tym w Europie, dostępna będzie wersja przednionapędowa.

S60 Cross Country otrzyma szeroką gamę jednostek napędowych. Topowa wersja T5 będzie napędzana benzynowym silnikiem turbo o mocy 250 KM, dostępny będzie również pięciocylindrowy diesel o pojemności 2.4 i mocy przekraczającej 200 KM.

Reklama

Gamę uzupełni wysokoprężny silnik D4 o mocy 190 KM, który dostępny będzie wyłącznie w autach z napędem jednej osi.


Volvo S60 Cross Country zadebiutuje na salonie w Detroit. Pierwsze samochody trafią do salonów latem.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Volvo S60
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy