Nowość: Peugeot 108

W 2005 roku, w czeskiej fabryce w koncernu PSA w Kolinie, ruszyła produkcja tzw. "czeskich trojaczków" - opracowanych wspólnie przez Citroena, Peugeota i Toyotę modeli: C1, 107 i Aygo.

Od premiery aut mija właśnie dziewiąty rok, dla nikogo nie powinno być więc zaskoczeniem, że wkrótce na rynku pojawią się ich następcy.

Pierwszym modelem z nowej, produkowanej w Kolinie, trójki jest Peugeot 108. Oficjalna premiera auta zaplanowana została na marcowy salon motoryzacyjny w Genewie.

Nowe auto mierzy 3,47 m długości i 1,62 m szerokości. Pojazd jest więc o 3 cm dłuższy i o 1 cm węższy niż poprzednia generacja. Średnica zawracania wynosi 9,6 m. W zależności od tego, czy klient zdecyduje się na zestaw naprawczy do opon, czy koło dojazdowe, bagażnik ma pojemność 180 l lub 196 l. Na pochwałę zasługuje przestrzeń między nadkolami wynosząca równe 100 cm. Oparcia tylnej kanapy dzielone są w stosunku 50:50 - po ich złożeniu przestrzeń bagażowa powiększa się do 750 l.

Reklama

Auto oferowane będzie w dwóch wersjach nadwoziowych - jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback. Klienci będą też mogli zamówić wersję 108 TOP z częściowo składanym materiałowym dachem o wymiarach 76 cm na 80 cm. Auto w tej odmianie wyposażone jest standardowo w specjalny deflektor mający pomóc w odizolowaniu kabiny od szumu wiatru.

Stylistycznie samochód upodobnił się do nowego 308. Na starszym bracie wzorowano m.in. kształt osłony chłodnicy i reflektorów. Linia boczna pojazdu nawiązuje do modelu 208.

We wnętrzu nie znajdziemy już ascetycznego stylu znanego z poprzednika. Na konsoli środkowej pojawił się np. kolorowy, dotykowy ekran o przekątnej 7 cali pełniący funkcję panelu sterowania dla radia, klimatyzacji czy nawigacji satelitarnej. Zespól wskaźników zintegrowany został z kolumną kierownicy, co oznacza, że kierowca może regulować jego położenie wraz z kierownicą. Bezpośrednio przed oczami kierowcy zamontowano analogowy prędkościomierz i wyświetlacz LCD - po bokach umiejscowiono obrotomierz i wskaźnik zmiany biegów.

Masa własna podstawowej odmiany wynosi 840 kg. Auto oferowane będzie wyłącznie z trzycylindrowymi, benzynowymi jednostkami napędowymi. Podstawowy motor - 1,0 VTi rozwija moc 68 KM i - w zależności od wersji - może być sprzęgany z ręczną lub zautomatyzowaną, sterowaną elektronicznie przekładnią o pięciu przełożeniach. Klienci będą się też mogli zdecydować na odmianę wyposażoną w system start&stop i alternator odzyskujący energię w czasie hamowania.

Topową jednostką napędową będzie motor PureTech 1,2 VTi o mocy 82 KM występujący wyłącznie z pięciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Wszystkie wersje silnikowe wyposażone będą standardowo w system wspomagający ruszanie na wzniesieniu.

W układzie jezdnym zastosowano przednie zawieszenie typu pseudo McPherson oraz tylną belkę odkształcalną wykonaną z profilowanej rury. W porównaniu do belki wykonanej z tłoczonej blachy, rozwiązanie to przyczynić ma się do poprawy precyzji prowadzenia i zmniejszenia masy pojazdu. Na przedniej osi pracują tarcze hamulcowe o średnicy 247 mm. Przy tylnej osi zastosowano hamulce bębnowe. Podstawowe odmiany wyposażone będą w 14-calowe koła z oponami w rozmiarze 165/65.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Peugeot 108
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy