Nowość: Mercedes S63 AMG Coupe

Mercedes zaprezentował klasę S coupe w wersji AMG. Samochód nosi nazwę S63 AMG i napędzany jest silnikiem V8 biturbo.

Dzięki podwójnemu doładowaniu 5.5-litrowa jednostka generuje 585 KM mocy i 900 Nm momentu obrotowego. Silnik współpracuje ze zautomatyzowaną, dwusprzęgłową skrzynią AMG Speedshift o siedmiu przełożeniach. Napęd przekazywany jest na koła tylne lub - opcjonalnie - na wszystkie cztery.

Reklama

System napędu wszystkich kół 4MATIC oparty jest na sprzęgle wielopłytkowym. W normalnych warunkach 1/3 momentu obrotowego trafia na koła przednie, a 2/3 - na tylne. Chwilowy rozkład momentu może się dynamicznie zmieniać.

Napęd 4x4 gwarantuje brak problemów z trakcją. Dzięki temu S63 AMG przyspiesza do 100 km/h w 3,9 s, o 0,4 s szybciej niż wersja tylnonapędowa. Prędkość maksymalna, niezależnie od sposobu napędu, ograniczona została do 250 km/h.

Zawieszenie samochodów tylnonapędowych wyposażone jest w system Magic Body Control, który m.in. umożliwia przechylanie się nadwozia do środka zakrętów, podobnie jak robią to motocykliści. Dzięki temu minimalizowane są siły działające na pasażerów. Wersje 4x4 posiadają pełne pneumatyczne zawieszenie Airmatic.

Niemieccy inżynierowi położyli duży nacisk na utrzymanie niskiej masy. Auto w konfiguracji gotowej do jazdy waży poniżej dwóch ton. M.in. dzięki temu w cyklu pomiarowym samochód zużywa 10,1 l benzyny na 100 km.

Mercedes S63 AMG zadebiutuje w kwietniu na salonie samochodowym w Nowym Jorku. Pierwsze samochody trafią do klientów po wakacjach.

Polub MOTO INTERIA na Facebooku. Tam znajdziesz więcej zdjęć, ciekawostki i... konkursy. Do wygrania wkrótce samochód na weekend!. Wystarczy kliknąć TUTAJ.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje