Nowe wcielenie legendy. Oto peugeot 208 GTI!

Na kilkanaście dni przed oficjalną premierą w Paryżu Peugeot opublikował pierwsze zdjęcia i informacje dotyczące nowego modelu 208 w najgorętszej odmianie GTI.

Na pierwszy rzut oka samochód niewiele różni się od "cywilnych" egzemplarzy modelu 208. Fani marki szybko dostrzegą jednak poszerzona nadkola, wieńczący linię dachu tylny spoiler i przestylizowaną osłonę chłodnicy. Auto otrzymało też zmodyfikowane światła do jazdy dziennej, znaczki GTI na tylnych słupkach i 17-calowe felgi ze stopów lekkich.

Reklama

Pod maską znalazł się znany chociażby z modelu RCZ 1,6-litrowy THP z doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Zastosowana w 208 GTI jednostka rozwija moc równo 200 KM i dysponuje momentem obrotowym 275 Nm.

Peugeot nie ujawnił jeszcze osiągów auta, ale producent zapewnia, że sprint do 100 km/h trwać będzie krócej niż 7 sekund, a prędkość maksymalna przekraczać ma 225 km/h.

Moc przenoszona jest na koła przedniej osi za pośrednictwem ręcznej, sześciostopniowej skrzyni biegów. By zapewnić kierowcy lepsze wrażenia inżynierowie Peugeota zmienili nastawy układu wspomagania kierownicy, w stosunku do zwykłego 208 znacznie zmodyfikowano też zawieszenie. Inne są m.in. stabilizatory, o 10 mm z przodu i aż o 20 mm z tyłu poszerzono też rozstaw kół.

Nad bezpiecznym zatrzymaniem czuwają tarcze w rozmiarze 302 mm (z przodu) i 249 mm (z tyłu).

Oficjalny debiut auta nastąpi już za kilkanaście dni, na salonie motoryzacyjnym w Paryżu. Samochód trafi na rynek pod koniec roku. Wtedy również poznamy jego ceny.

Dowiedz się więcej na temat: GTI | Peugeot 208 GTi

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje