Nowe, sportowe auto z klimą i nawigacją za 58 tys. zł!

W rosyjskich salonach można już zamawiać najnowsze wcielenie sprzedażowego hitu spod znaku Łady - Vestę w odmianie Sport. Samochód w topowej odmianie (Luxe) wyceniony został na 1 009 900 rubli, czyli nieco ponad 56 tys. zł.

Za taką kwotę klienci otrzymają Vestę wyposażoną w: ESP, klimatyzację, tempomat, wielofunkcyjną kierownicę, podgrzewane przednie siedzenia, czujniki deszczu i zmierzchu oraz system audio. Za dodatkowe 36 000 rubli, czyli około 2 tys. zł, nabywca otrzymać może auto z: system multimedialnym, kamerą cofania, nawigacją satelitarną oraz podgrzewaną przednią szybą!

Sama Łada Vesta Sport wyróżnia się na tle innych odmian m.in. obniżonym o 31 mm prześwitem i 17-calowymi obręczami kół ze stopów lekkich. Samochód otrzymał również przestylizowane zderzaki z charakterystyczną czerwoną listwą ozdobną. W tylny wkomponowano dwie końcówki układu wydechowego i dwa otwory sprawiające wrażenie kanałów wentylacyjnych dla hamulców.

Reklama

Zadbano również o sportowe akcenty w kabinie. Należą do nich m.in. czarna podsufitka i sportowe przednie fotele. Te, oprócz wykończenia z alcantary i ecoskóry, otrzymały kontrastowe, czerwone, przeszycia i wyhaftowany napis Vesta Sport na zagłówkach.

Rosjanom należą się gratulacje za to, że w przypadku Vesty nazwa "Sport" nie ograniczyła się wyłącznie do pakietu stylistycznego. Oprócz obniżonego zawieszenia auto otrzymało zmodyfikowany układ hamulcowy (np. tarcze na tylnej osi) i "sportowy" układ ESP z możliwością całkowitego wyłączenia. Pod maską znalazł się zmodyfikowany silnik 1,8 l 16V - najmocniejszy z gamy jednostek napędowych Vesty. W standardowej odmianie motor generuje moc 122 KM.

W Veście Sport z jednostki udało się wykrzesać dodatkowe 23 KM, dzięki czemu kierowca ma do dyspozycji 145 KM. Moc przenoszona jest na koła przedniej osi za pośrednictwem ręcznej, pięciostopniowej skrzyni biegów. Producent nie chwali się osiągami, ale można zakładać, że Vesta Sport przyspiesza do 100 km/h w około 9 sekund i rozpędza się do prędkości maksymalnej blisko 200 km/h.

Przypominamy, że produkowana od września 2015 roku Vesta to pierwszy z modeli "nowej generacji" Ład opracowanych przy ścisłej współpracy z Renault. Za stylistykę odpowiadał Steve Mattin, który wcześniej pracował dla Mercedesa i Volvo.

Ciepłe przyjęcie Vesty w znacznym stopniu odpowiada za poprawę wyników rosyjskiego producenta. W ubiegłym roku na nową Ładę zdecydowało się ponad 360 tys. nabywców, czyli o 16 proc. więcej niż przed dwoma laty. Obecnie aż cztery modele Łady znajdują się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się nowych aut w Rosji.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy