Nowe Porsche 911 GT3 RS

Porsche zaprezentuje w Genewie najnowsze dzieło inżynierów z Weissach: 911 GT3 RS z wyścigowym podwoziem oraz wysokoobrotowym, wolnossącym silnikiem o pojemności 4 litrów i mocy 383 kW (520 KM).

Nowy samochód sportowy o wysokich osiągach bazuje na 911 GT3, został jednak dodatkowo zmodyfikowany - jednostka napędowa o zwiększonej wydajności łączy się tu z podwoziem wyróżniającym się na nowo zestrojonym układem skrętnej tylnej osi, zaprojektowanym z intencją uzyskania maksymalnej dynamiki i precyzji.

911 GT3 RS przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 3,2 s, a jego maksymalna prędkość wynosi 312 km/h. To trzeci po modelach 911 GT3 oraz 911 GT2 RS sportowy samochód GT dopuszczony do ruchu na publicznych drogach, jaki Porsche wprowadza na rynek w ciągu jednego roku.

Aerodynamika i wnętrze bazujące na wyścigowej koncepcji

Reklama

Wygląd szerokiego, zoptymalizowanego pod kątem masy nadwozia - z klasycznym, zamocowanym na stałe tylnym skrzydłem - jest podyktowany względami aerodynamiki. Wyścigowy design ma swoją kontynuację we wnętrzu, gdzie znalazły się w pełni kubełkowe, wykonane z włókna węglowego siedzenia, zapewniające bezpieczne podparcie boczne, adekwatne do wysokiego poziomu dynamiki jazdy. Spójność doboru materiałów dodatkowo podkreślają lekkie panele drzwi z pętlami do otwierania i siatkami do przechowywania drobiazgów, zmniejszona ilość wygłuszeń oraz nowa, lekka tylna pokrywa.

Najmocniejszy silnik bez doładowania: 520 KM

4-litrowa, wolnossąca jednostka Porsche w nowym 911 GT3 RS pozwala wywindować granice sportowego samochodu na nieznany dotąd poziom: 6-cylindrowy bokser generuje moc o 15 kW (20 KM) wyższą od silnika stosowanego w poprzedniku oraz w 911 GT3. Z maksymalną prędkością obrotową sięgającą 9000 obr./min stanowi on idealny wybór jako rasowy silnik sportowy. W połączeniu ze specjalnie skalibrowaną, 7-stopniową przekładnią PDK jednostka ta gwarantuje niezrównane osiągi.

Podwozie inspirowane sportem motorowym oraz pakiet Clubsport

Rozwiązania wprost ze świata motorsportu sprawiają, że podwozie nowego 911 GT3 RS oferuje wyjątkowy poziom dynamiki jazdy. Wszystkie wahacze zaopatrzono w przeguby kulowe (sworznie), co zapewnia jeszcze większą precyzję niż w przypadku konwencjonalnych łożyskowań elastokinematycznych (tulei). Lekkie, 20-calowe obręcze z nowo opracowanymi sportowymi oponami w rozmiarze 265/35 na przedniej osi zwiększają zwinność i poprawiają reakcje na ruchy kierownicą, podczas gdy 21-calowe tylne koła z ogumieniem 325/30 zwiększają przyczepność.

Podobnie jak wszystkie aktualne samochody sportowe Porsche z rodziny GT, tak i 911 GT3 RS jest bez dopłaty dostępne z pakietem Clubsport. Obejmuje on pałąk przeciwkapotażowy, ręczną gaśnicę, przygotowanie do montażu przełącznika odłączającego akumulator oraz 6-punktowy pas z myślą o zapewnieniu sportowych doznań z jazdy.

Pakiet Weissach i magnezowe obręcze dodatkowo ograniczają masę własną

Dla szczególnie ambitnych kierowców wyścigowy oddział Porsche przygotował opcjonalny pakiet Weissach, pozwalający w dalszym stopniu zmniejszyć masę własną 911 GT3 RS. Pakiet ten zawiera dodatkowe elementy podwozia, nadwozia i wnętrza wykonane z włókna węglowego, a także opcjonalne obręcze z magnezu. W najlżejszej konfiguracji pakiet zmniejsza wagę pojazdu do 1430 kg.

Rynkowy debiut i ceny

Nowe 911 GT3 RS można już zamawiać. W Niemczech model zostanie wprowadzony w połowie kwietnia 2018 roku. Ceny nowego samochodu sportowego o wysokich osiągach rozpoczynają się w Niemczech od 195 137 euro, z uwzględnieniem podatku VAT oraz lokalnej specyfikacji wyposażenia.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy