Nowe Porsche 911 GT3 Cup. Szybkie jak nigdy

Porsche 911 GT3 Cup to jeden z najlepszych i najchętniej kupowanych przez klientów prywatnych samochodów wyścigowych. Od 1998 rok Porsche wyprodukowało aż 2395 egzemplarzy tego wyczynowego samochodu.

Dlatego premierze nowego modelu towarzyszy spore zainteresowanie. Nowa edycja 911 GT3 Cup oparta została na siódmej generacji modelu 911 GT3, która... nie miała jeszcze swojej premiery.

Reklama

911 GT3 Cup będzie startował w przyszłym roku wyłącznie w Porsche Mobil 1 Supercup.

Samochód jest napędzany silnikiem typu boxer o pojemności 3,8 l i mocy 460 KM, a więc o 10 KM wyższej niż w poprzedniej generacji tego modelu, osiąganej przy 7500 obr/min.

Napęd przekazywany jest na koła tylne za pośrednictwem sześciostopniowej skrzyni biegów, którą steruje się za pomocą łopatek przy kierownicy.

Auto porusza się na odlewanych w całości felgach na których montowane są opony o szerokości 27 z przodu (o 2 cm więcej niż wcześniej) i 31 cm z tyłu (dodano 1 cm).

Od podstaw opracowano układ hamulcowy. Tarcze przednie mają 38 cm średnicy i są podwójnie wentylowane, zaciski są sześciotłoczkowe (z tyłu czterotłoczkowe). Nowa jest również klatka bezpieczeństwa.

Kierowca testowy Porsche, Timo Bernhard zapewnia, że nowy model jest bardzo łatwy do prowadzenia na limicie, głównie dzięki doskonałemu rozłożeniu masy oraz dopracowanej geometrii zawieszenia.

Podobnie jak poprzedni model, nowe Porsche 911 GT3 Cup będzie produkowane w fabryce w Stuttgarcie-Zufffenhausen, na tej samej taśmie produkcyjnej co samochody drogowe. Natomiast w centrum sportu w Weissach auta otrzymają ustawienia torowe i zostaną przetestowane przez kierowców fabrycznych. Dopiero po tym trafią do nabywców.

Cena jednego egzemplarza to 181 200 euro plus VAT. Samochód jest oferowany wyłącznie w kolorze białym.

Dowiedz się więcej na temat: Porsche 911 GT3

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje