Nowe Infiniti Q50 zastąpi G37

Jedną z gwiazd salonu motoryzacyjnego w Detroit jest nowy model Infiniti o nazwie Q50.

Jest to pierwszy samochód, który otrzymał nazwę wg nowej nomenklatury przyjętej przez japońską markę. Q50 zastąpi w ofercie model G37.

W USA pojazd oferowany będzie w dwóch wersjach napędowych: z dobrze znanym 3,7-litrowym V6 lub układem hybrydowym.

Pierwszy rozwija moc 328 KM i dysponuje momentem obrotowym 365 Nm. Napęd hybrydowy wykorzystuje 3,5-litrowe V6 o mocy 302 KM (350 Nm) i elektryczny silnik trakcyjny rozwijający 67 KM i 270 Nm

Zarówno auta z silnikiem 3,7 l, jak i odmiany z napędem hybrydowym wyposażone są w siedmiobiegową, automatyczną, sterowaną elektronicznie przekładnię, która - na życzenie klienta - może być sterowana łopatkami montowanymi na kolumnie kierownicy. W obu wersjach silnikowych Q50 jest dostępny z napędem na tylne koła lub z inteligentnym systemem napędu 4x4.

Reklama

Na liście opcji nowego Q50 znalazł się system bezpośredniego sterowania adaptacyjnego - Direct Adaptive Steering. Po raz pierwszy rozwiązanie tego typu zostało zastosowane w samochodzie produkowanym seryjnie. System umożliwia szybszą reakcję kół na ruch kierownicy, ponieważ przekazuje na koła ruchy kierownicą szybciej, niż w przypadku układu mechanicznego. Oferuje jednocześnie cztery różne tryby jazdy - z elastycznymi ustawieniami stopnia wspomagania kierownicy i przełożenia układu kierowniczego - wybierane przez kierowcę w zależności od jego preferencji lub warunków drogowych.

Nowością jest też aktywny asystent toru jazdy (Active Lane Control), który z pomocą kamer ułatwia utrzymanie pozycji na środku pasa ruchu. Układ ten jest częścią systemu zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP - Lane Departure Prevention). System ten idzie o krok dalej w porównaniu z tradycyjnymi układami, ponieważ nie tylko śledzi drogę przed pojazdem, ale dokonuje również drobnych korekt skrętu kierownicy, jeśli są one potrzebne z uwagi na silny boczny wiatr lub nierówności nawierzchni.

Samochód, który konkurować ma m.in. z BMW serii 3 i Mercedesem klasy C pojawi się w salonach japońskiej marki latem. Auto trafi również do Europy.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Alex Minsky
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy