Nowe BMW serii 1 już jest!

Wiemy już, jak wygląda trzecia generacja BMW serii 1. Producent z Monachium opublikował właśnie obszerny zbiór wiadomości dotyczący swojego kompaktowego modelu.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami "jedynka" powstała w oparciu o zupełnie nową, przednionapędową (!) platformę. Oferowane wyłącznie w pięciodrzwiowej odmianie auto mierzy 4319 mm. To o pięć milimetrów mniej niż jego poprzednik. Szerokość (obecnie 1799 mm) zwiększyła się o 34 mm, a wysokość (1434 mm) o 13 mm. Rozstaw osi wynosi 2670 mm i jest o 20 mm krótszy niż w drugiej generacji.

Mimo tego nowe BMW 1 może się pochwalić bardziej przestronnym wnętrzem. Z nowym, otwieranym na zewnątrz, szklanym dachem panoramicznym model oferuje na tylnych siedzeniach o 19 mm więcej miejsca nad głową. Pasażerowie z tyłu mogą się też cieszyć o 13 mm większą przestrzenią na wysokości łokci. Z przodu jest ona większa nawet o 42 mm. Pojemność bagażnika wzrosła o 20 l i wynosi teraz 380 l. Po złożeniu tylnej kanapy można ją powiększyć do 1200 l.

Reklama

Wyraźnie zaznaczone "nerki" czy niewielka boczna powierzchnia przeszklona, która kończy się na słupku C charakterystycznym załamaniem Hofmeister, nie pozostawiają złudzeń co do producenta. Mimo tego, w samej sylwetce dostrzec można inspirację Mercedesem klasy A.

Klienci będą mieli do wyboru cztery warianty stylistyczne. Oprócz podstawowego Advantage są to jeszcze: Luxury Line (elementy zewnętrzne w satynowanym aluminium i tapicerka ze skóry Dakota), Sport Line (akcenty w kolorze czarnym, błyszczące ramkami szyb BMW Individual Shadowline i fotele sportowe) oraz model M Sport (z akcentami w satynowanym aluminium, pasem przednim ze specjalnie ukształtowanymi wlotami powietrza oraz pasem tylnym BMW M w błyszczącym kolorze czarnym).

Mimo napędu na przednią oś samochód zapewniać ma dużą precyzję prowadzenia i przyjemność z jazdy. Ma to być zasługa znanej z BMW i3s technologii ARB, która debiutuje teraz w modelu z silnikiem spalinowym i umożliwia jeszcze precyzyjniejszą i szybszą kontrolę trakcji. W tym przypadku "regulacja" poślizgu odbywa się bezpośrednio w sterowniku silnika, a nie w jednostce sterującej DSC. Dzięki temu informacje są przesyłane trzykrotnie szybciej, a reakcja jest odczuwana przez kierowcę jako nawet dziesięciokrotnie szybsza. Sam układ ma znacznie zmniejszać podsterowność, co jest szczególnie ważne w autach z napędem na przednie koła. System wspiera, również oferowany w standardzie, układ BMW Performance Control (rozkład momentu żyroskopowego). Zwiększa on zwinność auta, dzięki precyzyjnej ingerencji hamulców na kołach po wewnętrznej stronie zakrętu. W efekcie uzyskać można wrażenie delikatnej nadsterowności typowej dla tylnonapędówek.

Wyposażenie standardowe w Europie obejmuje m.in.: ostrzeganie przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i pieszymi (z miejską funkcją hamowania ostrzegającą również przez rowerzystami) oraz działające przy prędkościach od 70 do 210 km/h ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu (z aktywną korektą toru jazdy). W wyposażeniu dodatkowym oferowany jest: aktywny tempomat działający do prędkości 160 km/h (w modelach ze skrzynią automatyczną także z funkcją Stop & Go), a także system asystujący kierowcy obejmujący ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu, ostrzeganie przed kolizją z tyłu oraz ostrzeganie przed ruchem poprzecznym. Podobnie, jak ma to miejsce w nowych Mercedesach systemy multimedialne obsługiwać można głosowo (samochód reaguje na hasło "Hej BMW"). Inteligentny asystent osobisty uczy się procesów, preferowanych ustawień i nawyków kierowcy i może je potem wykorzystywać w odpowiednim kontekście lub - uwaga - "pełnić funkcję partnera do rozmów".

W początkowym okresie klienci będą mieli do wyboru dwie wersje benzynowe i trzy odmiany wysokoprężne (3 i 4 cylindrowe) o mocach od 116 KM (116d) do 306 KM (BMW M135i xDrive). Topowa odmiana -oferowana wyłącznie z napędem na obie osie - zapewnia sprint  do 100 km/h w 4,8 s (4,7 s z pakietem M Performance). Prędkość maksymalna to, ograniczone elektronicznie, 250 km/h.

BMW 116d, BMW 118d oraz BMW 118i wyposażone są standardowo w sześciostopniową, ręczną, skrzynię biegów. Nowością jest siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa, przekładnia Steptronic dostępna jako opcja w BMW 116d oraz BMW 118i. Klienci mogą się też zdecydować na ośmiostopniową skrzynię Steptronic dostępną opcjonalnie w BMW 118d i standardowo w BMW 120d xDrive, oraz - w zmodyfikowanej odmianie - w BMW M135i xDrive. Automatyczne skrzynie biegów mogą np. korzystać z danych nawigacji satelitarnej, by dostosowywać zmiany biegów do aktualnej trasy i sytuacji na drodze.

Trzecia generacja BMW serii 1 zostanie zaprezentowana publiczności po raz pierwszy w BMW Welt w Monachium w dniach 25-27 czerwca. Miejscem targowej premiery nowego BMW serii 1 będzie Międzynarodowa Wystawa Samochodów (IAA) we Frankfurcie nad Menem we wrześniu 2019 roku. Rynkowy debitu nowej serii 1 zaplanowano na 28 września bieżącego roku.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy