Nowe BMW M3 i M4! Pierwsze zdjęcia i informacje!

BMW uchyliło rąbka tajemnicy okrywającej nowe, usportowione modele M3 i M4. Na miesiąc przed debiutem samochodów na salonie w Detroit, Niemcy opublikowali pierwsze oficjalne informacje na ich temat.

Auta napędzane będą rzędowym, sześciocylindrowym silnikiem benzynowym 3,0 l Twin Power Turbo. Jednostka może się pochwalić mocą 431 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 550 Nm. Ten ostatni dostępny jest w bardzo szerokim zakresie obrotów - o 40 proc. większym niż w poprzedniku.

Reklama

Mimo osiągów, jednostka zużywać ma mniej paliwa niż poprzednik. W stosunku do obecnego M3 samochód jest o około 80 kg lżejszy i - przynajmniej zdaniem BMW - zużywa o 1/4 mniej paliwa.

Nowe M4 waży dokładnie 1497 kg. By obniżyć masę na szeroką skalę wykorzystano aluminium i wzmacniane tworzywami sztucznymi włókna węglowe. W obu modelach zastosowano np. wykonany z kompozytów dach.

W przednim zawieszeniu zastosowano klasyczne kolumny McPhersona, przy tylnej osi pracuje układ wielowahaczowy. Oba modele standardowo oferowane będą na 18-calowych felgach z oponami w rozmiarze 255/40 z przodu i 275/40 z tyłu.

Napęd przekazywany jest na tylną oś za pośrednictwem ręcznej, sześciostopniowej skrzyni biegów. Jako wyposażenie opcjonalne dostępna będzie zautomatyzowana siedmiostopniowa przekładnia M DCT.

Oba modele przyspieszać mają do 100 km/h w 4,1 s (4,3 s w przypadku zautomatyzowanej przekładni DCT) i rozpędzają się do - ograniczonej elektronicznie - prędkości maksymalnej 250 km/h. Na życzenie klienta - wraz z dodatkowym pakietem M - granica prędkości może zostać podniesiona do 280 km/h.

Oficjalna premiera obu nowych modeli zaplanowana została na 13 stycznia. Wtedy właśnie rozpocznie się North American International Auto Show w Detroit.

Zobacz nowe BMW M3 na filmie:

Zobacz nowe BMW M4 na filmie:

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje