Nowe BMW. 362 KM i spala 2,5 l. Wkrótce w salonach!

Tym razem plotki okazały się prawdziwe. Zgodnie z przypuszczeniami BMW zaprezentowało we Frankfurcie produkcyjną wersję sportowej hybrydy o nazwie i8.

Ważące 1490 kg auto to typowy reprezentant sportowych 2+2. Standardowym wyposażeniem będą np. reflektory wykonane w technologii LED. Na liście opcji znajdzie się oświetlenie laserowe.

By zmniejszyć masę pojazdu nadwozie w dużej części wykonane zostało z włókien węglowych wzmacnianych polimerami (CFRP). Karoseria osadzona jest na aluminiowej ramie pomocniczej, do której montowane będą elementy zawieszenie i układu napędowego.

Sercem tego ostatniego jest benzynowy, trzycylindrowy silnik o pojemności 1,5 l. Wykorzystujący technologię TwinPowerTurbo motor rozwija moc aż 231 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 320 Nm. Silnik, za pośrednictwem sześciostopniowej, automatycznej skrzyni biegów, napędza koła tylnej osi.

Reklama

Za napęd przedniej osi odpowiada motor elektryczny generujący moc 131 KM. Jednostka czerpie energię z litowo-jonowych akumulatorów o pojemności 5 kWh. Moc transferowana jest na koła za pośrednictwem dwustopniowej, automatycznej przekładni.

Sumaryczna moc układu napędowego wynosi aż 362 KM i 570 Nm. To wystarcza, by samochód przyspieszał do prędkości 100 km/h w 4,4 s. Największe wrażenie robi jednak zużycie paliwa. Jeśli wierzyć BMW samochód na pokonanie 100 km potrzebuje średnio zaledwie 2,5 l benzyny.

Auto może się też poruszać wyłącznie przy wykorzystaniu napędu elektrycznego. Zasięg ograniczony jest wówczas do około 35 km, a maksymalna prędkość wynosi 120 km/h. Przy wykorzystaniu silnika spalinowego zasięg wydłuża się do około 500 km.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy