Nowe auto z Polski

Jeszcze w tym roku Pol-Mot Warfama może ruszyć ze sprzedażą pick-upów grand tiger.

Warfama prowadzi zaawansowane rozmowy z producentem tych samochodów, chińskim Zhongxing Automobile, w sprawie uruchomienia ich montażu w Polsce.

Reklama

- Liczymy, że pierwsza testowa partia 50 aut wyjedzie z naszego zakładu w Lublinie w najbliższych miesiącach. O dalszym losie projektu zdecyduje m.in. popyt - mówi "Parkietowi" wiceprezes Warfamy Karol Zarajczyk.

Jeżeli stronom uda się porozumieć, Warfama mogłaby oferować tigery nie tylko w Polsce, ale również w innych krajach UE - uzyskana w marcu 2009 r. homologacja obejmuje cały obszar Wspólnoty.

Grand tiger, który jest niczym innym jak repliką mazdy BT-50, to pickup z podwójną kabiną. Posiada napęd na cztery koła, z możliwością odłączenia napędu przedniej osi. Źródłem napędu jest pochodzący od Hyundaia diesel o pojemności 2,5 l, spełniający normę emisji spalin Euro IV. Jednostka napędowa rozwija moc 170 KM i dysponuje momentem obrotowym 392 Nm.

Samochód w cyklu miejskim zużywa 11,5 l oleju napędowego na 100 km, w cyklu pozamiejskim spalania spada do 7, 2 l/100 km, a cyklu mieszanym wynosi 8,8 l/100 km.

Grand tiger spełnia także wszystkie przepisy przewidziane dla samochodów ciężarowych i w związku z tym nie jest obciążony podatkiem akcyzowym, a firmy mogą dokonać pełnego odliczenia podatku VAT. Auto w standardzie będzie wyposażone m.in. w klimatyzację, elektryczne szyby, centralny zamek i radio z CD. Opcjonalnie dostępne będą m.in. dwie przednie poduszki powietrzne oraz czujniki parkowania.

Ceny nie są jeszcze znane.

Grand tiger na filmie:

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Grand | auto

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje