Nowe Audi A5 i S5 Cabriolet!

Większa i lżejsza od poprzednika. Tak, jednym zdaniem, scharakteryzować można nową generację Audi A5 w wersji z otwartym nadwoziem. Auto trafić ma do europejskich salonów już w marcu.

Audi A5 cabrio mierzy 4,67 m długości. Samochód jest więc dłuższy od swojego poprzednika o 47 mm. O 14 mm zwiększył się też kluczowy - z punktu widzenia przestrzeni pasażerskiej - rozstaw osi. W stosunku do poprzedniej generacji sztywność skrętną nadwozia poprawiono aż o 40 proc. To rewelacyjny wynik, jeśli wziąć pod uwagę, że przy okazji udało się też znacznie zredukować wagę. Samochód z wysokoprężnym 2.0 TDI (o mocy 190 KM) legitymuje się masą 1690 kg - 40 kg mniejszą niż do tej pory.

Pojazd otrzymał klasyczny, materiałowy dach. Konstrukcja składa się automatycznie w 15 sekund, jego zamknięcie trwa o 3 s dłużej. Operacja może być przeprowadzona w czasie jazdy z prędkościami do 50 km/h. Dach składa się do bagażnika zajmując 60 z 380 l jego całkowitej pojemności.

Reklama

W momencie rynkowego debiutu Audi A5 cabrio klienci będą mieli do wyboru trzy jednostki napędowe: 2.0 TFSI (252 KM), 2.0 TDI (190 KM) i 3.0 TDI (218 KM). W niedługim czasie ofertę uzupełnią również: 2.0 TFSI (190 KM) oraz 3.0 TDI (286 KM). W stosunku do poprzedników jednostki zużywać mają nawet do 22 proc. mniej paliwa.

Do wyboru będą sześciostopniowe ręczne, siedmiostopniowe, dwusprzęgłowe (S tronic) lub ośmiostopniowe, automatyczne (Tiptronic) przekładnie. Standardowo napęd przenoszony jest na koła przedniej osi. Opcjonalnie można zdecydować się na system Quattro, który będzie standardowym wyposażeniem najmocniejszego 3,0 TDI (286 KM).

Napęd Quattro i ośmiostopniowy automat (Tiptronic) otrzyma również usportowiona odmiana Audi S5 cabrio. Pod maskę trafić ma, opracowany od podstaw, motor 3.0 TFSI Sześciocylindrowa jednostka rozwijać ma moc 354 KM - o 21 KM więcej niż poprzednik. Audi S5 cabrio przyspiesza do 100 km/h w 5,1 s i osiąga - limitowaną elektronicznie - prędkość maksymalną 250 km/h.

W kabinie znajdziemy m.in. nowy system info-rozrywki, który może być sterowany komendami głosowymi. By poprawić jakość nagłośnienia standardowym wyposażeniem są m.in. montowane w pasach kierowcy i pasażera głośniki. Alternatywą dla klasycznych, analogowych zegarów jest Audi Virtual Cockpit z wyświetlaczem TFT o przekątnej 12,3 cala.

Lista opcji obejmuje m.in. wyświetlacz HUD. Na desce rozdzielczej pracować może ekran o przekątnej 8,3 cala (rozdzielczość 1024x480) połączony z odtwarzaczem DVD i systemem multimedialnym z dyskiem twardym o pojemności 10 GB. Samochód może być wyposażony w modem LTE i pokładowe wi-fi. Melomanów dźwięku ucieszy zapewne, opcjonalny, system nagłośnienia przestrzennego Bang Olufsen z 19 głośnikami i wzmacniaczem o mocy 755 watów.

Samochody trafić mają do europejskich dealerów w marcu przyszłego roku. Za podstawowe Audi A5 cabrio na niemieckim rynku zapłacić trzeba będzie 49 350 euro. Model S5 cabrio wyceniony został na 67 800 euro.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Audi A5
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama