Nowa Toyota Camry

Na salonie NAIAS w Detroit odbył się światowy debiut nowej generacji Toyoty Camry oraz jej wersji hybrydowej.

Na miejsce pierwszej prezentacji nieprzypadkowo wybrano Amerykę. Camry od czterech lat jest bowiem najlepiej sprzedającym się w Stanach Zjednoczonych samochodem. Czy nowy model będzie kontynuował to pasmo sukcesów?

Reklama

Nowa Camry posiada całkowicie zmienioną stylizacją zarówno nadwozia, jak i wnętrza.

Podstawową jednostką napędową jest poprawiony czterocylindrowy silnik o pojemności 2.4l ze zmiennymi fazami rozrządu (VVT-i) o mocy 158 KM i momencie 220 Nm. Osoby bardziej wymagające będą mogły wybrać silnik V6 o pojemności 3.5l. Dysponuje on mocą 268 KM oraz momentem obrotowym 350 Nm.

W wyposażeniu standardowym znajduje się m.in. ABS z EBD i asystentem hamowania. W opcji dostępny jest układ stabilizacji jazdy VSC.

Ponadto Toyota, której Prius jest absolutnym przebojem w USA, zaprezentowała Camry z napędem Hybrid Synergy Drive. Silnik benzynowy o pojemności 2.4l i mocy 147 KM jest wspomagany przez dwa małe silniki elektryczne o sumarycznej mocy 45 KM. W efekcie układ napędowy dysponuje mocą 192 KM.

Ponieważ istnieje możliwość, że elektronika uzna za zbędny silnik konwencjonalny i całkowicie go wyłączy, klimatyzacja i wspomaganie kierownicy zasilane są elektrycznie, a nie za pomocą silnika spalinowego.

Hybrydowe Camry w jeździe miejskiej zużywa tylko 6.5l benzyny na 100 km, 7.7l/100 km - podczas jazdy autostradowej i 7l/100 km w cyklu mieszanym.

ZOBACZ galerię zdjęć.

Dowiedz się więcej na temat: silnik | Toyota Camry

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje