Nowa "piątka"

W lipcu w sprzedaży pojawi się nowe BMW serii 5. Nowa limuzyna jest większa i bardziej przestronna niż jej poprzedniczka, a przy tym nie jest od niej cięższa; w zależności od modelu jest nawet do 75 kg lżejsza.

Jest to możliwe m. in. dzięki zastosowaniu aluminium w przedniej części pojazdu w połączeniu z pozostałymi elementami karoserii ze stali. TUTAJ galeria nowego BMW serii 5.

Reklama

Pojazd ten oferowany będzie w trzech wariantach z sześciocylindrowymi silnikami rzędowymi: jako model 520i (125 kW/170 KM i 210 Nm) i 530i (170kW/231 KM i 300 Nm) - obydwa z silnikami benzynowymi w technologii Bi-VANOS - oraz 530d (160 kW/218 KM i 500 Nm), napędzany nowym silnikiem wysokoprężnym z systemem Common-Rail drugiej generacji. Jesienią pojawią się też modele 520iA, 525i o pojemności 2,5 litra (141 kW/192 KM i 245 Nm) oraz 545i z silnikiem V8 o pojemności 4,4 litra (245 kW/333 KM i 450 Nm). Wszystkie wersje wyposażone będą seryjnie w mechaniczne przekładnie sześciobiegowe. Automatyczna skrzynia biegów - również sześciobiegowa - dostępna będzie opcjonalnie

Mimo większych rozmiarów i poprawy komfortu seria 5 charakteryzuje się z jednej strony osiągami, które w klasie biznes stanowią nową jakość, z drugiej strony - stosunkowo niskim zużyciem paliwa.

Nowa seria 5 łączy dynamikę i sportowy charakter serii 3 z elegancją serii 7. Atletyczny przód z charakterystycznie nakreśloną linią świateł z podwójnymi reflektorami i przypominająca coupe tylna szyba sygnalizują dynamiczny, sportowy charakter. Oczywiście nowa "piątka" naszpikowana jest elektroniką, m.in. aktywnym układem kierowniczym, reflektorami adaptacyjnymie i systemem ACC.

Dostępny za dopłatą aktywny układ kierowniczy to sterowany elektronicznie system, który w zwykłym trybie jazdy zmienia przełożenie układu kierowniczego w niskim i średnim zakresie prędkości i sprawia, że jest on bardziej bezpośredni, zmniejsza potrzebny nakład siły i zdecydowanie zwiększa zwinność pojazdu w ruchu miejskim, przy parkowaniu i podczas jazdy na zakrętach. W wyższym zakresie prędkości układ kierowniczy staje się mniej bezpośredni, co pomaga w utrzymaniu pewnego kursu jazdy i powoduje, że pojazd prowadzi się bardzo spokojnie.

Aktywny układ kierowniczy połączony jest z układem dynamicznej kontroli stateczności jazdy i trakcji DSC, który natychmiast przy pojawieniu się niestabilności koryguje tor jazdy za pomocą regulacji kąta skrętu kół. Pozwala to na ograniczenie liczby zadziałań układu DSC w dolnym zakresie reakcji i zapewnia optymalny komfort działania układu regulacji.

Reflektory adaptacyjne to kolejny nowoczesny system elektroniczny nowej serii 5, który znacznie podnosi bezpieczeństwo jazdy. Bi - ksenonowe światła regulowane są w czasie rzeczywistym na podstawie kąta skrętu kierownicy, skrętu kół i prędkości, co pozwala na oświetlenie drogi podczas jazdy po łuku i na zakrętach.

Adaptacyjne światło stop (Brake Force Display), dopuszczone do eksploatacji w USA w serii 7, a teraz dostępne również w serii 5, zmniejsza niebezpieczeństwo kolizji przy nagłym hamowaniu przez zwiększenie powierzchni światła stop. Po uzyskania odpowiednich atestów system ten zostanie wprowadzony w kolejnych krajach i można go będzie elektronicznie aktywować.

Nowa seria 5 dostępna jest po raz pierwszy również z aktywnym układem regulacji prędkości ACC (aktywny tempomat). Ten radarowy asystent stworzony został do jazdy po autostradach i ma na celu przede wszystkim ułatwienie jazdy w kolumnie przez utrzymywanie ustawionego odstępu.

Dowiedz się więcej na temat: BMW | układ | BMW serii 5 | jazdy | piątka

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje