Nowa Mazda MX-5!

Wreszcie jest! Po miesiącach wyczekiwania Mazda zaprezentowała właśnie kolejną generację najpopularniejszego roadstera świata - modelu MX-5.

Zaprojektowane od podstaw auto opracowano zgodnie z nowym językiem stylistycznym - Kodo. Inżynierowie i styliści skupiali się na tym, by pojazd zapewniał kierowcy jak największą frajdę z jazdy.

Wbrew panującej modzie samochód jest aż o 105 mm krótszy i 20 mm niższy niż poprzednik. Nadwozie mierzy więc 3915 mm długości, 1730 mm szerokości i zaledwie 1235 mm wysokości. Rozstaw osi to 2315 mm.

W stosunku do poprzednika, auto jest o 100 kg lżejsze! Co więcej, nowa Mazda MX-5 może się też pochwalić idealnym rozłożeniem masy - na każdą z osi przypada równo po 50 proc. Obniżono też środek ciężkości. By to uzyskać niezbędne było m.in. przesunięcie jednostek napędowych w kierunku wnętrza. Maskę, przednie błotniki czy wzmocnienia zderzaków wykonano z aluminium.

Reklama

By obniżyć masę i zapewnić kierowcy lepszy kontakt z naturą zrezygnowano z automatycznie składanego, wykonanego z metalu, dachu. Nowa MX-5 ma klasyczny, materiałowy dach.

Dane techniczne dotyczące silników pozostają tajemnicą. Wiadomo jedynie, że do wyboru będą dwie benzynowe jednostki napędowe z rodziny SKYACTIVE-G (z bezpośrednim wtryskiem paliwa) o pojemnościach 1,5 l i 2,0 l. Nieoficjalne informacje mówią o zakresie mocy 140-200 KM. Oba silniki sprzęgane będą z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów.

W przednim zawieszeniu pracują kolumny z podwójnymi wahaczami, z tyłu zastosowano układ wielowahaczowy. Samochód standardowo wyposażony jest w 16-calowe felgi ze stopów lekkich z oponami w rozmiarze 195/60.

Jak wam się podoba zupełnie nowa Mazda MX-5?

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Mazda MX-5
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy