Nowa M-klasa

Po siedmiu latach od prezentacji terenowego Mercedesa klasy M nadeszła pora na gruntowną modernizację tego modelu.

Nowy pojazd zaprezentowany zostanie na styczniowym salonie motoryzacyjnym w Detroit, a do salonów w USA i Europie trafi latem przyszłego roku.

Reklama

Nowa M-klasa to zupełnie inny samochód. Pojazd oparty został na nowej płycie podłogowej o zwiększonym o 95 mm (do 2915 mm) rozstawie osi. Dzięki temu samochód urósł: jest o 150 mm dłuższy i 71 mm szerszy. Jednocześnie jego wysokość została zmniejszona o 9 mm. Sylwetka samochodu jest mniej kanciasta i bardziej dynamiczna, dzięki czemu współczynnik oporu powietrza został zmniejszony z 0.39 do 0.34 - pociągnęło to za sobą większy komfort spowodowany mniejszym hałasem powodowanym przez opływające powietrzne oraz mniejsze zużycie paliwa.

Aż trzy z czterech oferowanych źródeł napędu to silniki nowe. Nowa jednostka wysokoprężna V6 z bezpośrednim wtryskiem typu common-rail o pojemności 3.2 l zastąpiła starszy 5-cylindrowy silnik rzędowy. Nowy silnik generuje moc 224 KM i 510 Nm momentu obrotowego.

Alternatywą dla tego silnika jest podstawowy diesel o pojemności 2.8 l, który dysponuje momentem 440 Nm i mocą 190 KM. Największą zaletą tego silnika jest zużycie paliwa, które średnio wynosi niespełna 8 litrów ropy na 100 km.

Kolejna nowa jednostka to 3.5-litrowy benzynowy silnik V6 o pojemności 3.5 l, który posiada moc 272 KM i 350 Nm, a gamę uzupełnia ośmiocylindrowiec V8 o mocy 306 KM.

Standardowo moc jest przekazywana na wszystkie cztery koła za pomocą automatycznej, 7-biegowej przekładni 7G-TRONIC, która posiada opcję manualnej zmiany biegów.

Układ napędowy wyposażono we wszystkie możliwe systemy wspomagające jazdę w terenie. Na pokładzie znalazł się m.in. terenowy ABS czy układ hamowania silnikiem podczas zjazdu ze wzniesień.

Ponadto w opcji oferowany jest pakiet podnoszący terenowe zdolności pojazdu. Obejmuje on dwubiegową przekładnię terenową, ręczną lub automatyczną blokadę centralnego mechanizmu różnicowego (do 100 procent) i tylnego dyferencjału oraz zawieszenie Airmatic umożliwiające zwiększenie prześwitu o 110 mm do 291 mm.

W zakresie bezpieczeństwa samochód wyposażono w kontrolowane strefy zgniotu, dwustopniowe poduszki powietrze, boczne kurtyny oraz pasy z pirotechnicznymi napinaczami z ogranicznikami napięcia. Za bezpieczeństwo podczas uderzenia w tył pojazdu odpowiada system Neck-Pro, w skład którego wchodzą zagłówki o specjalnej konstrukcji.

Wnętrze samochodu zapewnia pasażerom wysoki komfort. Pojazd wyposażono w system DVD z nawigacją, automatyczną klimatyzację czy układ wspomagający parkowanie.

W porównaniu do poprzedniego modelu pasażerowie tylnej kanapy mają więcej o 15 mm przestrzeni na wysokości oparć oraz o 35 mm - na wysokości kolan.

Tylna kanapa może być asymetrycznie dzielona i składana dzięki czemu można otrzymać przestrzeń bagażową o długości ponad 2 metrów i pojemności 2050 litrów.

Zobacz GALERIĘ ZDJĘĆ.

Porozmawiaj na Forum.

Dowiedz się więcej na temat: układ | silnik | Pojazd

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje