Najszybsza terenówka

Masz Mercedesa, ale wydaje ci się on wolny i taki bez wyrazu? Jest na to sposób. Wystarczy zwrócić się do firmy AMG - fabrycznego tunera Mercedesa.

Najnowszy pojazd z tej "stajni" będzie miał premierę na wrześniowym salonie we Frankfurcie.

Chodzi o samochód o pełnej nazwie Mercedes ML 63 AMG. Czyli terenówkę Mercedesa z osiągami godnymi sportowego bolidu!

Pojazd jest napędzany silnikiem V8 o pojemności 6.3l oraz mocy 510 KM! Maksymalny moment obrotowy wynosi 630 Nm. Jednostka ta została przygotowana całkowicie samodzielnie przez specjalistów z AMG.

Mieli oni za zadanie stworzyć najsilniejszy na świecie seryjnie produkowany silnik wolnossący, czyli niewspomagany turbosprężarką. I to się udało. V8 od AMG jest o całe... 3 KM mocniejszy od silnika V10, który napędza BMW serii M. Jest także najmocniejszym samochodem terenowym (czy nadal?) na świecie.

W porównaniu do poprzedniej wersji ML-a, 55 AMG moc wzrosła aż o 46 proc. (z 347 KM), a moment - o 23 proc. (z 510 Nm).

Reklama

Osiągi 63 AMG zapierają dech w piersiach: przyspieszenie do 100 km/h trwa zaledwie 5 sekund, a prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Jedyną drogą osiągnięcia tak wysokiej mocy było połączenie dużej pojemności z wysokimi obrotami. Nic więc dziwnego, że moc maksymalna osiągana jest przy 6800 obr/min, a moment - tylko 1600 obr/min niżej. W zamian uzyskano bardzo liniową charakterystykę silnika, co umożliwia bardzo precyzyjne dawkowanie mocy.

Jednostka napędowa współpracuje z automatyczną skrzynią biegów AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC. Umożliwia ona również manualną zmianę biegów za pomocą drążka umieszczonego przy kierownicy lub - jak w pojazdach Formuły 1 - za pomocą przycisków zlokalizowanych na kierownicy. Skrzynia biegów posiada trzy tryby pracy - Sport, Comfort i Manual.

Mercedes ML 63 AMG posiada oczywiście stały napęd na wszystkie koła. W normalnych warunkach 40 proc. momentu trafia na koła osi przedniej, a 60 proc. - tylnej. Układ napędowy został znacznie wzmocniony, by wytrzymać dużo większą moc.

Bez zmian nie mogło zostać zawieszenie. W samochodzie zastosowano aktywny układ pneumatyczny AIRMATIC, który łączy wysokie właściwości jezdne z komfortem. System automatycznie obniża zawieszenie podczas jazdy z wysokimi prędkościami.

Mercedes porusza się na kołach 295/45R19. W opcji dostępny jest rozmiar 295/40R20.

Zmodyfikowany został również układ hamulcowy, który jest teraz bardziej wydajny.

Zmiany nie ominęły także desingu. Dzięki nowej osłonie grilla, zmienionym zderzakom i tylnym światłom oraz sportowemu układowi wydechowi samochód wygląda i brzmi znacznie bardziej rasowo.

Oficjalna premiera Mercedesa ML 63 AMG będzie miała miejsce na wrześniowym salonie we Frankfurcie. Pierwsze pojazdy trafią do klientów w drugim kwartale przyszłego roku.

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: układ | Pojazd | AMG
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy