Najszybsza G-klasa w historii

Oznaczenie AMG w rodzinie mercedesów jest wszystkim doskonale znane. Samochody z takim symbolem w nazwie to wysoce usportowione, luksusowe i piękne pojazdy. AMG jest bowiem firmą tuningową, od lat współpracującą z koncernem Mercedes-Benz, której zadaniem jest tworzenie aut dla najbardziej wymagających, ceniących sobie sportowego ducha i bogatych klientów. Teraz gama mercedesów powiększyła się o terenowego G55 AMG, który nie tylko może poruszać się z prędkością 209 km/h po autostradzie, ale również dostarczać wielu emocji z jazdy po bezdrożach.

Samochód dostępny będzie w wersjach trzy- i pięciodrzwiowej oraz jako kabriolet. Jest to najszybsza wersja G-klasy jaka kiedykolwiek powstała w historii Mercedesa. Przyspieszeniem pojazd ten nie odbiega od wielu szybkich sedanów (7,4 sekundy do 100 km/h), a w zanadrzu posiada jeszcze jeden atut, którego właściciele innych aut mogą jedynie pozazdrościć - doskonałe parametry do jazdy w terenie. Wykorzystywany dotychczas w tradycyjnym modelu Mercedesa G500 ośmiocylindrowy silnik o pojemności 5,5 litra osiąga teraz moc 354 KM i może poszczycić się maksymalnym momentem obrotowym 525 Nm już przy 3000 obr/min.

Reklama

Aby bezpiecznie i możliwie optymalnie przenieść olbrzymią moc pojazdu na drogę, w konstrukcji G55 AMG wykorzystano 18-calowe aluminiowe obręcze kół, które mogą zostać wyposażone w opony o rozmiarach 255/55 R18, lub 265/60 R18. W celu jak najszybszego zatrzymania samochodu w przednich kołach zamontowane wentylowane tarcze hamulcowe.

We wnętrzu auta o standardowym wyposażeniu znajdziemy skórzane obicia, drewniane wstawki oraz podgrzewane i elektrycznie sterowane siedzenia. W kabriolecie do opuszczenia i podnoszenia miękkiego dachu wykorzystano elektro-hydrauliczny mechanizm.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: AMG
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy