Najmocniejszy peugeot w historii

Peugeot wprowadza na rynek model 407 coupe z nowymi silnikami wysokoprężnymi.

407 coupe debiutowało w 2005 roku. Obecnie poddano go minimalnemu liftingowi wprowadzając jednocześnie dwie nowe, mocne jednostki wysokoprężne.

Reklama

Pierwszą nowością jest silnik V6 HDi PEF o pojemności 3 litrów, mocy 241 KM (przy 3800 obr/min) i momencie 450 Nm (między 1600 a 3600 obr/min). Dzięki tej jednostce napędowej 407 coupe stanie się najmocniejszym samochodem Peugeota w jego całej 120-letniej historii.

407 coupe 3.0 przyspiesza do 100 km/h w 7,7 s, a z 80 do 120 km/h w 4,7 s. Prędkość maksymalna wynosi 245 km/h. Silnik V6 współpracuje wyłącznie z automatyczną, sześciobiegową skrzynią biegów.

W parze z dobrymi osiągami idzie niskie zużycie paliwa. W stosunku do starego silnika 2.7V6 nowa jednostka jest o 18 procent mocniejsza i o 15 procent oszczędniejsza, zużywając średnio tylko 7,2 l oleju napędowego na 100 km.

Nowy silnik, wyposażony w filtr cząstek stałych, spełnia normę emisji Euro 5.

Kolejną nowością jest dwulitrowa jednostka o mocy 163 KM (przy 3750 obr/min) i momencie 340 Nm (między 2000 a 3000 obr/min). Silnik ten jest więc o 20 procent mocniejszy niż poprzednie 2.0 HDi. Zużycie paliwa wynosi średnio 5,4 l/100 km, co oznacza spadek o 8,5 proc. 407 coupe 2.0 HDi przyspiesza do 100 km/h w 9,1 s oraz może osiągnąć 210 km/h. Nowy silnik będzie oferowany z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów.

Na rynku francuskim ceny 407 coupe będą zaczynały się od 33 350 euro za auto z jednostką 2.0 HDi i od 47 600 euro za samochód napędzany dieslem V6.

Dowiedz się więcej na temat: Alex Minsky | procent | coupe | silnik | peugeot

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje