Najmocniejszy mercedes klasy C w historii

Mercedes zaprezentował najszybszą w historii wersję klasy C. Samochód nosi nazwę C63 AMG black series.

W wypadku tego samochodu najważniejsze jest to, co pod maską. A znajdziemy tam wolnossący silnik V8 o pojemności 6208 ccm, który generuje moc 517 KM i 620 Nm momentu obrotowego. Rozpędza on samochód do 100 km/h w 4.2 s, zaś prędkość maksymalna została ograniczona do 300 km/h.

Reklama

Moment obrotowy przekazywany jest na koła tylnej osi za pośrednictwem siedmiostopniowej skrzyni AMG SpeedShift MCT. Przekładnia może pracować w jednym z czterech trybów, wyposażono ją również w funkcję wyścigowego startu. Standardowym wyposażeniem wersji AMG jest blokada tylnego mechanizmu różnicowego.

Stylizację samochodu podporządkowano wysokim osiągom. Z przodu dominują duże wloty powietrza, którego zadaniem jest chłodzenie silnika oraz hamulców. Wloty umieszczono również przed tylnymi błotnikami, natomiast pod tylnym zderzakiem zamontowano dyfuzor, a na klapie bagażnika spojler.

We wnętrzu nie znajdziemy typowego dla Mercedesa przepychu. Kierowca i pasażer siedzą w głębokich, kubełkowych fotelach AMG, których główną rolą jest podtrzymywanie ciała w szybko pokonywanych zakrętach. By podkreślić sportowy charakter auta i zmniejszyć jego masę, zrezygnowano z tylnej kanapy. Samochód, na życzenie, może być jednak przystosowany do przewozu czterech osób, w takiej specyfikacji, z tyłu, montowane są dwa niezależne sportowe fotele.

Spłaszczona u góry i dołu, obszyta zamszem i skórą kierownica wyposażona została w aluminiowe łopatki do ręcznej zmiany biegów. Zadziorny charakter auta podkreślają czerwone pasy bezpieczeństwa i przeszycia na tapicerce foteli, drzwi czy konsoli środkowej. Na jej szczycie zamontowano trójwymiarowy, kolorowy wyświetlacz TFT.

Na życzenie samochód może być wyposażony w pakiet performance AMG, znany z modelu AMG SLS. W jego skład wchodzi m.in. komputer pokładowy, który informuje kierowcę o danych telemetrii - mierzy boczne i liniowe przyspieszenia, przekazuje szczegółowe dane dotyczące jednostki napędowej i czasów okrążeń.

Kierowcę w walce z olbrzymim momentem może wspierać ESP. Układ ten może pracować w trybie standardowym lub sportowym, można go również całkowicie wyłączyć.

Za hamowanie odpowiadają tarcze o średnicy 39 cm z przodu (grubość to 36 mm) i 36 cm z tyłu (grubość 26 mm). Klocki obsługiwane są przez sześciotłoczkowe zaciski.

Do wyboru są dwa opcjonalne pakiety poprawiające aerodynamikę i właściwości jedne pojazdu: "torowy" i "karbonowy". W skład pierwszego wchodzą m.in. opony - przednie w rozmiarze 255/35/R19 i tylne 285/30/R19. Opony sygnowane logiem firmy Dunlop zaprojektowane zostały specjalnie z myślą o C63 AMG black series. Auto z tym pakietem wyposażone jest również w dodatkowy radiator zapewniający lepsze chłodzenie tylnego dyferencjału.

Przyszły właściciel C63 AMG black series może też zdecydować się na pakiet "karbon", który obejmuje m.in. wykonane z włókien węglowych spoilery, dyfuzory czy obudowy lusterek.

Niemieckie ceny mercedesa C 63 AMG black series zaczynają się od 115 430 euro (z 19-procentowym niemieckim vatem).

Dowiedz się więcej na temat: Black | AMG | Mercedes klasy C

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL