Najmocniejsze R8

Audi wprowadza do modelu R8 nową jednostkę napędową. Chodzi o benzynowy silnik V10 o pojemności 5.2 l.

Jednostka typu FSI będzie najmocniejszym źródłem napędu R8. 525 KM mocy i 530 Nm momentu obrotowego zapewnia świetne osiągi: R8 przyspiesza do 100 km/h w 3.9 s, do 200 km/h - w 12 s (z sekwencyjną przekładnią R-tronic) oraz osiąga prędkość 316 km/h. To o 15 km/h więcej niż R8 z silnikiem ośmiocylindrowym 4.2.

Reklama

Maksymalna moc jest osiągana przy 8000 obr/min, moment - przy 6500 obr/min, a odcięcie zapłonu następuje przy 8700 obr/min.

Silnik V10, który konstrukcyjnie jest niemal identyczny z silnikiem, który będzie używany w wyścigach serii GT3, waży 258 kg, czyli tylko o 31 kg więcej niż jednostka ośmiocylindrowa. Dzięki temu oraz zastosowaniu aluminiowego nadwozia R8 V10 cechuje się świetnym stosunkiem mocy do masy - na 1 KM przypada tylko 3.09 kg (wersja z szesciobiegową, manualną skrzynią biegów waży 1620 kg). Godny uwagi jest również fakt, że z pojemności 5204 ccm, bez pomocy turbosprężarki uzyskano 525 KM, co oznacza, że przekroczono granicę 100 KM z litra pojemności (dokładnie: 100.9 KM/litr).

Mimo wysilenia jednostki napędowej ma ona zużywać stosunkowo niewiele paliwa - średnio 13.7 l/100 km.

R8 oferowane będzie z napędem quattro. Dzięki temu oraz centralnemu umieszczeniu jednostki napędowej uzyskano niezły rozkład mas: na przednią oś przypada 44, na tylną - 56 procent.

R8 V10 trafi do salonów wiosną przyszłego roku. Niemiecka cena to 142 400 euro. Samochód oficjalnie zadebiutuje w styczniu na salonie w Detroit.

Dowiedz się więcej na temat: silnik | jednostka | O

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje