Najlżejszy silnik na świecie!

BMW wprowadza na rynek model 6 z nowym, 3-litrowym silnikiem. Jest to najlżejsza na świecie jednostka o sześciu cylindrach!

Blok silnika wykonany jest ze stopu magnezu i aluminium, dzięki czemu masa została znacznie zredukowana - 630i jest o 130 kg lżejszy od 645Ci. Charakterystycznie dla BMW cylindry ustawione są w rzędzie.

Reklama

Silnik nowego modelu posiada moc 258 KM przy 6600 obr/min. Maksymalny moment wynosi 300 Nm i jest dostępny już od 2500 obr/min. Czerwone pole na obrotomierzu zaczyna się dopiero przy liczbie 7000.

Samochód w wersji Coupe będzie przyspieszał do 100 km/h w 6.5 s (6.7 ze skrzynią automatyczną). Kabriolet jest wolniejszy, setka pojawi się w nim na liczniku po 6.9 s (7.2 s z automatem). Prędkość maksymalna obu wersji jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Nowym rozwiązaniem jest wyposażenie silnika w elektryczną pompę wody, której celem jest polepszenie jakości chłodzenia bloku. Jednostka, spełniająca normę emisji spalin EU4, znajdzie zastosowanie w przyszłych modelach bawarskiego producenta.

Napęd w 630i będzie przekazywany za pośrednictwem ręcznej skrzyni sześciobiegowej, lub sekwencyjnego automatu, na koła tylne. Pojazd będzie poruszał się na 17-calowych kołach. Na jego pokładzie znajdą się wszystkie elektroniczne "wspomagacze", które dostępne są w mocniejszym modelu 645Ci.

BWM 630i, zarówno w wersji Coupe, jak i Convertible (cabrio), znajdzie się w sprzedaży we wrześniu. Ceny nie są jeszcze znane.

Zobacz ostatnie wydanie naszego biuletynu.

Porozmawiaj na Forum

Dowiedz się więcej na temat: Alex Minsky | BMW | jednostka | silnik

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje