Motonowości 2008

Jakie motoryzacyjne nowości pojawią się w przyszłym roku na polskim rynku?

Oto ich przegląd.

Lider rynku, Toyota, w przyszłym roku nie pokaże wielu nowych aut. Na przełomie stycznia i lutego do polskich salonów trafi terenowy land cruiser V8. To flagowa wersja tego auta w nowej odsłonie. Tym razem do silnika benzynowego V8 dołączy pierwszy w gamie europejskich Toyot diesel V8.

Jeżeli chodzi o należącą do Toyoty luksusową markę lexus, to gamę najmniejszego modelu IS poszerzy wersja sportowa IS-F z benzynowym silnikiem V8 (420 KM mocy, czterodrzwiowy sedan). Samochód znajdzie się w polskich salonach w marcu 2008 r.

Reklama

Popularna w Polsce Skoda od lutego wprowadza na rynek nową fabię combi. W połowie roku zobaczymy także w polskich salonach nową wersję luksusowej limuzyny czeskiego producenta superb. Na przełomie lat 2008 i 2009 powinna pokazać się odnowiona octavia.

Nabierający "wiatru w żagle" Fiat konsekwentnie zmierza do odzyskania swojej wysokiej pozycji w Polsce. Po udanych tegorocznych premierach modeli bravo, linea i 500, w przyszłym roku również nie zabraknie nowości.

W lutym do polskich salonów zawita nowa, zmodernizowana wersja limuzyny tej marki, czyli croma. Kolejne premiery to również w lutym dostawcze fiorino w wersji cargo, a we wrześniu wersja osobowa tego auta.

Z innych należących do Fiata marek na uwagę zasługuje nowy model mała alfa romeo, która trafi do naszego kraju w drugiej połowie 2008 roku.

Będzie też kilka premier Lancii. W styczniu zobaczymy w Polsce lancię musa po restylingu, a w II kwartale nową lancię delta i wreszcie lancię phedra, również po restylingu.

Sporo nowości przygotował General Motors. Należąca do amerykańskiego koncernu marka Opel na początku roku w polskich salonach zaprezentuje odświeżoną zafirę. Nieco później zobaczymy całkowicie nową agilę. Największe jednak zainteresowanie wzbudzi zapewne następca vectry, czyli opel insignia.

Z innych marek należących do GM, na nasz rynek trafi zmodernizowany hatchback chevrolet aveo w wersjach trzy i pięciodrzwiowej oraz pojazd w stylu retro, czyli chevrolet HHR.

W I kwartale przyszłego roku do polskich salonów trafi odświeżony ford focus. W końcu II kwartału pojawi się u nas fordowski samochód sportowo - terenowy (SUV), czyli kuga. Na koniec roku przypadnie debiut popularnej fiesty i produkowanego w w Tychach forda ka.

Firma Kulczyk Tradex, importer marek Volkswagenów i Audi, w 2008 roku wprowadzi na nasz rynek wiele nowych modeli. Nowości rozpoczną passat coupe (czerwiec) i sportowe coupe scirocco (wrzesień). Duże zainteresowanie wzbudzi zapewne popularny w Polsce nowy golf, który pojawi się w salonach w październiku 2008 r.

Pojawią się też nowe audi. W marcu 2008 r. trafią do Polski A3 cabrio i A6, w kwietniu A4 avant. W czerwcu będzie nowe Q5.

Peugeot pokaże w I kwartale przyszłego roku kolejną wersję modelu kombi 207 SW outdoor. Zobaczymy też SUV-a czyli model 4007. W II kwartale do polskich salonów trafi mały dostawczy biper, a w II połowie roku nowa wersja nadwoziowa 308.

Najwięcej nowych modeli z pierwszej dziesiątki importerów sprowadzi na polski rynek Renault. W styczniu zobaczymy trzy nowe modele tej marki: kombi clio grantour, grand modus oraz twingo. W maju pojawi się koleos. Po przerwie wakacyjnej zobaczymy kolejną wersję rynkowego przeboju renault w Polsce - thalię oraz nowe auto kompaktowe na platformie dacii logan, czyli sondero. Jesienią będzie to laguna coupe i popularny u nas megane hatchback w dwóch, różniących się od siebie wersjach nadwoziowych.

Citroen rozpocznie nowości od sprzedaży dostawczego nemo, brata - bliźniaka fiorino i bipera. Największym jednak wydarzeniem dla tej marki będzie prezentacja nowej wersji luksusowej limuzyny - C5. W połowie roku trafi do salonów nowe berlingo.

Europejskie nowości Hondy na przyszły rok to zupełnie nowe accord sedan i kombi oraz jazz. Gama modeli accord będzie stopniowo wprowadzana do sprzedaży w drugim kwartale roku 2008. W pierwszej kolejności do sprzedaży wejdą accordy w wersji 4-drzwiowej, a w drugiej - accord tourer. Gama silników - benzynowe 2.0 i 2.4 oraz diesel 2.2 - każda z konstrukcji doczekała się dużych zmian. Na szczególną uwagę zasługuje kolejny diesel Hondy, i-DTEC. Honda jazz pojawi się w Europie około października.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: nowości
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy