Mocniejszy diesel w Kangoo

Oferowane od końca 2001 roku w wersji z silnikiem 65 KM, Renault Kangoo jest już dostępny również z silnikiem 1.5 dCi w wersji 80-konnej, zastępującym jednostkę 1.9 dTi o tej samej mocy. Tym sposobem Kangoo staje się drugim - po nowym Clio - modelem Renault, wyposażonym w obydwie wersje tej nowej jednostki wysokoprężnej o małej pojemności.

Prócz znacznej i wyraźnie dostrzegalnej poprawy przyjemności jazdy i lepszych - w porównaniu z poprzednim silnikiem 1.9 dTi - osiągów, obecna 80-konna wersja silnika 1.5 dCi czyni z Kangoo jeden z najbardziej oszczędnych modeli na rynku w kategorii rekreacyjnych pojazdów jednobryłowych, którego zużycie paliwa wynosi 5,3 l/100 km w cyklu mieszanym. Ponadto, dzięki wydłużeniu przebiegów między przeglądami do 30 000 km, koszty eksploatacji Kangoo 1.5 dCi 80 KM uległy obniżeniu.

Reklama

Kangoo 1.5 dCi 80 KM jest dostępne w Polsce w wersjach Authentique i Expression. Silnik 1.5 dCi 80 KM jest również przewidziany w Kangoo Express.

Od chwili wprowadzenia Kangoo na rynek w 1997 roku, ogólny udział silników wysokoprężnych marki w segmencie rekreacyjnych pojazdów jednobryłowych nieustannie wzrastał, osiągając we Francji w pierwszych miesiącach 2002 roku poziom 68%. Aby w jeszcze większym stopniu zaspokoić tak duży popyt wprowadzono nowy silnik 1.5 dCi w jego 80-konnej wersji. Po raz pierwszy silnik ten pojawił się w nowym Clio w czerwcu 2001 roku. Stanowi on uzupełnienie napędu 65-konnego, dostępnego od końca ubiegłego roku, a zastępuje poprzedni silnik 1.9 dTi o tej samej mocy.

Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu 185 Nm przy 1750 obr/min, wyższemu o 25 Nm przy niższych obrotach w stosunku do poprzedniej jednostki, wersja 80-konna czyni z Kangoo pojazd zapewniający jeszcze większą przyjemność jazdy zapewniając jednocześnie jeden z najniższych poziomów zużycia paliwa w swej kategorii.

I tak oprócz lepszego o 1 sekundę przyspieszenia od 0 do 100 km/godz (12,5 s zamiast 13,5 s), Kangoo dCi 80 KM zużywa zaledwie 4,6 l/100 km na trasie i 5,3 l/100 km w cyklu mieszanym. Dzięki temu silnikowi wysokoprężnemu najnowszej generacji Kangoo 1.5 dCi 80 KM jest również przyjazne dla środowiska, poprzez obniżenie emisji C02 do 139 g/km.

Prócz niezwykle niskiego zużycia paliwa, obniżone zostały także koszty eksploatacji Kangoo 1.5 dCi 80 KM dzięki wydłużeniu do 30 000 km przebiegów między przeglądami, podobnie jak i w wersji 65-konnej.

Ceny:
Kangoo Authentique 1.5 dCi 80KM wersja osob.-ciężarowa 5-os: 54 800 PLN
Kangoo Expression 1.5 dCi 80KM wersja osobowa 5-os: 55 800 PLN
Kangoo Expression 1.5 dCi 80KM wersja osob.-ciężarowa 5-os: 58 000

Dowiedz się więcej na temat: DTI | paliwa | Renault Kangoo | silnik

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje