Mitsubishi outlander z nowym silnikiem

W salonach Mitsubishi w Polsce zadebiutował właśnie outlander z nowym silnikiem Diesla.

Jest to konstrukcja własna Mitsubishi o pojemności 2.2 litra i mocy 177 KM, która - podobnie, jak chwalona przez media i klientów jednostka 1.8 DID MIVEC znana z modeli ASX i lancer - należy do rodziny zupełnie nowych, w pełni aluminiowych, silników Diesla 16V z 4 cylindrami, dwoma wałkami rozrządu w głowicy (DOHC) oraz bezpośrednim wtryskiem common rail, spełniających normy Euro 5.

Reklama

Turbodoładowany silnik 2.2 DID MIVEC o symbolu 4N14 współpracuje z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów.

Nowy silnik dzieli podstawowe rozwiązania technologiczne (lekki, odlany z aluminium blok cylindrów, pokrywa głowicy cylindrów wykonana z tworzywa sztucznego - o połowę lżejsza od swego aluminiowego odpowiednika) z najnowszymi konstrukcjami benzynowymi Mitsubishi. Motor 4N1 wykorzystuje również inne technologie, jak układ bezpośredniego wtrysku paliwa typu Common Rail z maksymalnym ciśnieniem 2000 bar (poprawa osiągów i niższa emisja CO2) czy przestawiony o 15 mm względem płaszczyzny osi cylindrów wał korbowy (niższa emisja CO2).

Outlander z nowym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 9,8 s,

Nowa jednostka w ofercie zastąpi starego diesla 2.0 o mocy 140 KM produkcji Volkswagena, który nie spełnił norm emisji spalin obowiązujących od tego roku, a nie francuski silnik 2,2 DiD o mocy 156 KM (dostarczany przez koncern PSA), który będzie nadal sprzedawany w połączeniu z dwusprzęgłową przekładnią TC-SST Mitsubishi Motors.

Mitsubishi outlander 2.2 DID MIVEC jest dostępny w wersji z napędem na 4 koła, z sześciobiegową manualną przekładnią, w czterech wersjach wyposażenia: Invite, Intense, Intense+ i Instyle. Obecnie ceny tego modelu zaczynają się od 127 050 zł.

Dowiedz się więcej na temat: Mitsubishi Outlander

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL