Mini JCW Challenge

Sympatycy Mini odliczają dni do zbliżającego się Festiwalu Prędkości w Goodwood. Legendarna impreza stanowić będzie tło dla debiutu nowej, limitowanej odmiany usportowionego Mini JCW - wersji Challenge.

Auto inspirowane światem wyścigów torowych napędzane jest taką samą, dwulitrową, doładowaną jednostką o mocy 228 KM, jak w standardowym Mini JCW. Samochód wyróżnia się jednak licznymi przeróbkami związanymi z zawieszeniem czy układem hamulcowym.

Z zewnątrz uwagę zwracają powiększone wloty powietrza w zderzaku mające zapewnić lepszą wymianę ciepła w komorze silnika. Samochody otrzymają również poszerzone nadkola i zdecydowanie większy tylny spoiler. Te pierwsze pomieścić mają 17-calowe obręcze ze stopów lekkich z oponami Michelin Pilot Sport Cup 2s w rozmiarze 215/45. W stosunku do "zwykłego" Mini JCW każda z felg jest lżejsza o 1,5 kg.

Reklama

Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy też szereg pozycji z katalogu opcji. Należą do nich m.in. pakiet ospojlerowania JCW Pro Aerokit i układ wydechowy JCW Pro.

Największa zmiana dotyczy jednak wyczynowego, gwintowanego zawieszenia NTR R1 opracowanego przez firmę NITRON. Kierowca może wpływać nie tylko na siłę tłumienia nierówności ale i skok amortyzatorów. By zapewnić lepszą trakcję na torze wszystkie koła ustawione są w 2-stopniowym "negatywie". Pochylenie kół przedniej osi można dodatkowo regulować. W układzie przeniesienia napędu zastosowano klasyczny, mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu Quaife ATB.

Chociaż samochód waży 1215 kg, czyli o 15 kg więcej niż standardowe Mini JCW, osiągi pozostały niezmienione. Auto przyspiesza do 100 km/h w 6,3 s i osiąga prędkość maksymalną 246 km/h. Przewaga Mini JCW Challenge daje jednak o sobie znać na torze, gdzie auto uzyskuje zdecydowanie lepsze czasy, niż "cywilny" model.

Na premierę Mini JCW Challenge poczekać musimy do 23 czerwca, gdy rozpocznie się słynny Festiwal Prędkości w Goodwood. Brytyjczycy zapowiadają zbudowanie 100 egzemplarzy limitowanej serii Challenge.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: MINI
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy