Mini Cooper S E Countryman ALL4. Pierwsze takie auto w historii

Motoryzacyjna elektryfikacja zatacza coraz szersze kręgi. MINI wprowadza właśnie do swojej oferty model Cooper S E Countryman ALL4. To pierwszy pojazd w historii brytyjskiej - należącej obecnie do BMW - marki, który może poruszać się wyłącznie dzięki zmagazynowanej w akumulatorach energii elektrycznej.

MINI Cooper S E Countryman ALL4 to hybryda typu plug-in (z możliwością ładowania z gniazdka). Auto wyposażono w dwie jednostki napędowe: benzynowy, trzycylindrowy silnik 1,5 l TwinPowerTurbo i synchroniczny silnik elektryczny umieszczony pod podłogą bagażnika.

Reklama

Benzynowy motor generuje 136 KM i maksymalny moment obrotowy 220 Nm dostępny już od 1250 obr./min. Jednostka współpracuje z sześciostopniową, automatyczną przekładnią Steptronic i przekazuje moc na koła przedniej osi. Za napęd tylnej odpowiada elektryczny silnik trakcyjny rozwijający 88 KM i 165 Nm. W układzie przeniesienia napędu zastosowano dwustopniową przekładnię.

Sumarycznie, biorąc pod uwagę różnicę w prędkościach obrotowych przy maksymalnych osiągach obu jednostek, system napędowy może pochwalić się mocą 224 KM i maksymalnym momentem obrotowym 385 Nm. Dzięki temu MINI Cooper S E Countryman ALL4 przyspiesza do 100 km/h w 6,8 s i - przynajmniej w cyklu pomiarowym - zużywa średnio 2,3 l/100 km. Taki wynik to zasługa wynoszącego 42 km zasięgu w trybie elektrycznym. Korzystając wyłącznie z tego rodzaju napędu auto potrafi rozpędzić się do prędkości 125 km/h.

Energia elektryczna magazynowana jest w litowo-jonowych akumulatorach o pojemności 7,6 kWh. Ich pełne naładowanie przy wykorzystaniu klasycznej sieci elektrycznej trwa 3 godziny i 15 minut. MINI oferuje również możliwość zakupu specjalnej, wysokonapięciowej ładowarki 3,6 kW, której wykorzystanie skraca czas ładowania do 2,5 godziny. Warto dodać, że pojemność zbiornika paliwa to zaledwie 36 l.

Kierowca ma do dyspozycji trzy tryby jazdy przy wykorzystaniu napędu elektrycznego: automatyczny (komputer sam zarządza rozdziałem mocy i ogranicza prędkość maksymalną w trybie elektrycznym do 80 km/h), MAX eDrive (jazda wyłącznie przy wykorzystaniu napędu elektrycznego) oraz Save Battery (pozwala zaoszczędzić ok 90 proc. pojemności akumulatorów).

Producent nie opublikował jeszcze cenników nowego MINI Cooper S E Countryman ALL4, ale zamówienia na auto będzie można składać w najbliższym czasie.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje