Micra diesel!

Najnowszą niespodzianką czekającą pod maską ostatniej generacji Nissana Micry jest 1,5-litrowa jednostka wysokoprężna dCi pracująca w systemie common-rail. W ten sposób japoński producent poszerza ofertę swojego małego samochodu, pozyskując jako klientów wielu miłośników diesli.

Docelowo w ofercie tej znajdą się dwa silniki wysokoprężne 1.5 dCi. Obecnie w europejskiej sprzedaży (również w Polsce) pojawia się Micra w wersji o mocy 65 KM, natomiast w październiku planowany jest debiut wersji 82-konnej.

Reklama

Silnik 1.5 dCi pochodzi ze wspólnego katalogu Nissana i Renault - wcześniej wykorzystywany był w gamie Clio. Japoński producent zmodyfikował napęd tak, że ten osiąga moc 65 KM oraz maksymalny moment obrotowy 160 Nm uzyskiwany przy 2000 obr/min, co gwarantuje znakomite osiągi już w niskich zakresach obrotów. Średnie zużycie paliwa silnika Micry 1.5 dCi w cyklu miejskim to 5,6 l/100km, a w cyklu pozamiejskim - 4,0 l/100km.

W Polsce Micra 1.5 dCi dostępna jest tylko w standardzie wyposażenia VISIA+. Wersja 3d kosztuje 48100 PLN, natomiast za 5-drzwiowy pojazd musimy zapłacić 49300 PLN. W obu przypadkach za dodatkową klimatyzację automatyczną zapłacimy 2500 PLN.

Dowiedz się więcej na temat: common rail

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje