Męski klient na GTI

Wczoraj we Wrocławiu obyła się polska premiera golfa VI w wersji GTI.

Podobno samochód ten będą kupować mieszkańcy dużych miast, raczej nieźle sytuowani, single. Przede wszystkim mężczyźni.

Reklama

Jerzy Krężlewski, szef marketingu Kulczyk Tradex, generalnego przedstawicielstwa Volkswagena na Polskę podsumował te przewidywania tak: na GTI będzie męski klient.

Ile ten "męski klient" będzie musiał wydać na to auto? Otóż wersja 3-drzwiowa z manualną skrzynia biegów kosztować będzie 97.540 zł, a 5-drzwiowa 98.980 zł. Odmiana 5-drzwiowa odpowiednio: 105 140 i 106 580 zł.

GTI szóstej generacji został wyposażony w silnik TSI o mocy 155 kW/210 KM. Nowoczesna jednostka z turbodoładowaniem jest oszczędniejsza niż silnik o dużej pojemności, a dzięki turbosprężarce zachowuje sportowy charakter. Mimo, że dane dotyczące mocy i pojemności skokowej wskazują na udoskonaloną wersję silnika 200 KM, jest to nowa jednostka napędowa z generacji silników "EA888", której podstawa techniczna ma dużo więcej wspólnego z wariantem 230-konnym.

Szczególnie w kwestii emisji i zużycia paliwa nowa jednostka o mocy 210 KM przewyższa wcześniejsze silniki 200 i 230 konne. TSI nowego GTI o pojemności 1.983 ccm zużywa średnio 7,3 litra paliwa na 100 kilometrów. Przy 200-konnym GTI było to 8,0 litrów, natomiast 230-konny GTI zużywał 8,2 litra. Dzięki temu GTI szóstej generacji ma teoretyczny zasięg na pełnym baku około 750 km.

Już przy 1.700 obr./min silnik rozwija maksymalny moment obrotowy 280 Nm i utrzymuje go na stałym poziomie do 5.200 obr./min. Maksymalną moc czterozaworowy silnik, o sprężaniu 9,6:1, osiąga w zakresie prędkości obrotowych od 5.300 do 6.200 obr./min. Po zaledwie 6,9 sekundy GTI pędzi z prędkością 100 km/h. Sprint 0 - 1.000 metrów zajmuje mu 27,3 sekundy. Równie imponująca jest elastyczność układu napędowego: w 7,5 sekundy Volkswagen przyspiesza na piątym biegu od 80 do 120 km/h. Na szóstym biegu zajmuje mu to tylko 9,5 sekundy. Dopiero przy 240 km/h pojawia się równowaga między oporem powietrza (cw = 0,324) i mocą. Przy prędkości maksymalnej obrotomierz wskazuje 5.900 obr./min.

Podobnie jak w poprzedniej wersji, także w nowym GTI jako alternatywa dla 6-biegowej skrzyni manualnej (wraz z seryjnym wskaźnikiem optymalnego biegu) oferowana będzie 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa DSG. W tym przypadku golf osiąga maksymalną prędkość 238 km/h (przy 5.920 obr./min).

Podobnie jak GTI z manualną przekładnią, także wersja z DSG po 6,9 sekundy rozpędza się do 100 km/h. Średnie zużycie paliwa 7,4 litra (173 g/km CO2) jest prawie identyczne z wersją ze skrzynią manualną (7,3 litra). DSG jest szybka i precyzyjna. Automatyczne przegazowanie przy redukcji biegu golfa GTI z DSG jest tym co najbardziej lubią kierowcy o sportowym zacięciu.

Poniżej fragment filmu o golfie GTI

Dowiedz się więcej na temat: W.E. | Wrocław | jednostka | paliwa | silnik | polska premiera | męski | GTI

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje