Mercedesa GLA można już zamawiać. Znamy ceny

Mercedes kontynuuje swoją ofensywę modelową. Po nowej klasie A, usportowionym CLA i ultraluksusowej klasie S, do sprzedaży trafia właśnie nowy miejski crossover - GLA.

Samochód oferowany będzie w czterech wersjach silnikowych. Do wyboru są dwie jednostki benzynowe i dwa motory o zapłonie samoczynnym. Wszystkie wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa i doładowanie.

Reklama

Podstawowy model - GLA 200 - napędzany jest benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 l. Jednostka rozwija moc 156 KM (przy 5 300 obr./min) i generuje maksymalny moment obrotowy 250 Nm (dostępny w zakresie od 1 250 do 4 000 obr./min). Auto w tej odmianie oferowane będzie wyłącznie z napędem na przednią oś. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje mu 8,9 s - prędkość maksymalna to 215 km/h.

Ofertę jednostek benzynowych uzupełnia model GLA 250 z dwulitrowym silnikiem o mocy 211 KM (5 500 obr./min) i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm (od 1 200 do 4 000 obr./min). Auto w tej odmianie przyspiesza do 100 km/h w 7,2 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 230 km/h. Na życzenie klienta samochód może być wyposażony w system napędu na cztery koła 4 MATIC.

Silniki Diesla reprezentowane są przez dwie jednostki - obie o pojemności 2,2 l. Słabszy dysponuje mocą 136 KM (przy 3 400 obr./min) i rozwija maksymalny moment obrotowy 300 Nm (w zakresie od 1 400 do 3 000 obr./min). Standardowo auto oferowane jest z napędem na przednią oś - układ 4 MATIC znalazł się na liście opcji. Odmiana GLA 200 CDI - bo tak właśnie nazywa się słabszy model z silnikiem wysokoprężnym - przyspiesza do 100 km/h w 10 s i osiąga prędkość maksymalną 205 km/h. Średnie zużycie paliwa, w cyklu pomiarowym, wynosi 4,3 l/100 km.

Mocniejsza odmiana oznaczona symbolem GLA 220 CDI dysponuje mocą 170 KM (przy 3 400 obr./min) i osiąga maksymalny moment obrotowy 350 Nm (w zakresie od 1 400 do 4 000 obr./min). W podstawowej odmianie (z napędem na przednią oś) samochód osiąga setkę w 8,3 s i rozpędza się do 215 km/h.

Auto oferowane będzie w trzech wersjach: Style, Urban i AMG Line różniących się m.in. detalami wykończenia nadwozia, czy rodzajem zastosowanych felg.

Podstawowy model - GLA 200 - wyceniony został na 114 500 zł. Za mocniejszy wariant - GLA 250 - zapłacić trzeba co najmniej 134 tys. zł. Klienci decydujący się na auto z napędem 4x4 będą musieli wyłożyć nie mniej niż 141 900 zł. Najtańsza odmiana z silnikiem wysokoprężnym to wydatek 145 tys. zł (155 tys. w wersji 4x4). Ceny najmocniejszego diesla startują z pułapu 157 tys. zł (166 500 zł w wersji z napędem 4MATIC). Samochód można już zamawiać, a pierwsze samochody trafią do klientów w marcu.

We wrześniu przyszłego roku oferta zostanie poszerzona o bazową wersję benzynowa. GLA 180 będzie kosztował 109 900 zł.

Dowiedz się więcej na temat: Mercedes | Mercedes GLA

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje