Mercedes S 65 AMG Coupe. Nowość z silnikiem V12

​Gama samochodów Mercedesa oferowanych z silnikami V12 poszerzyła sie o nowy model. Do Mercedesów S 65 AMG sedan, G 65 AMG, SL 65 AMG dołącza S 65 AMG Coupe.

Wszystkie te pojazdy są napędzane jednostką V12 biturbo o pojemności 6 litrów. Dzięki mocy 630 KM i momencie obrotowym wynoszącym okrągłe 1000 Nm Mercedes S 65 AMG przyspiesza do 100 km/h w 4,1 s, prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Jednocześnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym wynosi 11,9 l/100 km.

Jednostka napędowa współpracuje z automatyczną, siedmiostopniową skrzynią AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC. Za jej pośrednictwem moment obrotowy trafia na koła tylne. Skrzynia posiada trzy tryby pracy: ekonomiczny, sportowy i manualny. Samochód posiada elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego. Dzięki temu układ może pracować w dwóch trybach - sportowym i komfortowym.

W aucie zastosowano akumulator litowo-jonowy. Technologia ta powszechnie stosowana jest telefonach komórkowych, ale w samochodzie jest nowością. Dzięki niej możliwe było wyeliminowanie jednego z akumulatorów (w klasie S stosowane są dwa), co pozwoliło oszczędzić ponad 20 kg masy.

Mercedes S 65 AMG posiada system Magic Body Control. Jego zadaniem jest takie sterowanie ruchami nadwozia (za pomocą pneumatycznego zawieszenia), by niwelować siły działające na pasażerów. Przykładowo na zakrętach nadwozie wychyla się do strony wewnętrznej, podobnie jak to robią motocykliści. Dzieje się to oczywiście niezależnie od pochylenia drogi.

Samochód porusza się 20-calowych kołach. Opony przednie mają rozmiar 255/40, zaś tylne - 285/35. Pod felgami skrywają się tarcze z szarymi zaciskami (czerwone są dostępne opcjonalnie). Opcją są również tarcze wykonane z kompozytów.

Reklama

Wyposażenie standardowego obejmuje m.in. system kamer obejmujących przestrzeń 360 stopni wokół auta, system automatycznego parkowania, wysokiej klasy sprzęt grający, skórzaną tapicerkę oraz cały szereg elektronicznych asystentów kierowcy.

Mercedes rozpoczął już zbieranie zamówień na nowy model. Cena na rynku niemieckim wynosi 244 tys. euro. Pierwsze samochody trafią do klientów po wakacjach.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy