Mercedes klasy A już po liftingu. Wiemy, co się zmieniło!

Mercedes opublikował właśnie pierwsze informacje dotyczące odświeżonego modelu A. Co zmieniło się w aucie, które w 2012 roku zapoczątkowało stylistyczną rewolucję pojazdów spod znaku trójramiennej gwiazdy?

Zmiany w wyglądzie karoserii śmiało uznać można za kosmetyczne. Delikatnie przemodelowano kształt zderzaków, zmieniła się też m.in. struktura kratownicy wlotu powietrza w osłonie chłodnicy. Fani modelu dostrzegą też subtelnie przestylizowane światła. Przednie, na życzenie klienta, mogą być wykonane w technologii LED (standard w odmianie A45 AMG).

W kabinie odnajdziemy kilka akcentów zapożyczonych z większego CLA i zaktualizowany system multimedialny z - opcjonalnym - "wolnostojącym", montowanym na szczycie deski rozdzielczej, wyświetlaczem o przekątnej 8 cali. Zmieniła się też faktura przełączników (są teraz galwanizowane) i wykończenie osadzonych w tubach zegarów. Odświeżono również kolorystykę i niektóre z wykorzystanych do wykończenia kabiny materiałów.

Reklama

Podstawowa wersja - A160 - wyposażona jest w benzynowy silnik 1,6 l o mocy 102 KM i maksymalnym momencie obrotowym 180 Nm. Najoszczędniejsza model - wysokoprężny A180d BlueEFFICIENTY - ma pod maską silnik o pojemności 1,5 l. Jednostka o mocy 109 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm - przynajmniej wg producenta - zużywa średnio 3,5 l oleju napędowego na 100 km.

Delikatne modyfikacje dotknęły też wysokoprężną jednostkę o pojemności 2,1 l z modelu A220d. Motor rozwija teraz 177 KM, czyli o 7 KM więcej niż do tej pory. Zastrzyk mocy otrzymała też odmiana A250 Sport, która rozwija obecnie 218 KM zamiast 211 KM.

Flagowy A45 AMG również jest zdecydowanie mocniejszy niż do tej pory. Auto legitymuje się teraz mocą 381 KM i maksymalnym momentem obrotowym 475 Nm. Do tej pory było to odpowiednio 360 KM i 450 Nm. Dzięki temu samochód przyspiesza do 100 km/h w 4,2 s i - rzecz jasna w cyklu pomiarowym - spala 6,9 l/100 km.

Mercedes A45 AMG opcjonalnie może być wyposażony w pakiet AMG DYNAMIC PLUS obejmujący m.in. nowy, przedni dyferencjał o ograniczonym uślizgu i adaptacyjne zawieszenie z dwustopniową regulacją tłumienia.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Mercedes A Klasa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy