Mercedes GLE po liftingu

Po serii zdjęć szpiegowskich Mercedes-Benz zdecydował się rozwiać mgłę tajemnicy okrywającą odświeżony model GLE, czyli - wg dawnej nomenklatury niemieckiej marki - klasę M po liftingu.

Zmiany w wyglądzie karoserii nie są rewolucyjne. Auto otrzymało przeprojektowany przedni zderzak, zmodernizowaną osłonę chłodnicy i nowe reflektory. Wprawne oko fana marki dostrzeże również nowe lampy tylne.

Odmiany sygnowane przez AMG wyróżniają się dodatkowo innymi zderzakami, osłoną chłodnicy z wlotem powietrza przedzielonym tylko jedną poprzeczną listwą, dwoma podwójnymi zakończeniami układu wydechowego czy 20-calowymi felgami ze stopów lekkich z oponami w rozmiarze 265/45.

We wnętrzu ograniczono się do "kosmetyki". Zastosowano inną, wielofunkcyjną kierownicę i nowy system multimedialny. Zmieniono też paletę kolorów tapicerek. Klienci mogą zażyczyć sobie dekoracyjne inkrustacje z aluminium, włókna węglowego, drewna lub porcelany.

Reklama

Auto oferowane będzie z szeroką gamą jednostek napędowych. Na liście jednostek benzynowych znalazły się m.in. podwójnie doładowane silniki 3,0 l V6 o mocy 333 KM i momencie 480 Nm oraz V8 o pojemności 4,7 l legitymujący się mocą 435 KM maksymalnym momentem obrotowym 700 Nm.

Dla zwolenników jednostek wysokoprężnych przygotowano wersję 250d wyposażoną w popularną czterocylindrową jednostkę 2,1 l rozwijającą 204 KM i 500 Nm. Na amatorów mocniejszych wrażeń czeka trzylitrowy silnik V6 o mocy 258 KM i maksymalnym momencie obrotowym 620 Nm. Oba silniki będą współpracowały z nową dziewięciostopniową automatyczną skrzynią biegów.

Dla nabywców z grubszym portfelem przygotowano wersję GLE 63 AMG oraz - wzmocnioną - GLE 63 AMG S. Obie napędzane są podwójnie doładowanym benzynowym V8 o pojemności 5,5 l. Słabszy wariant oferuje 557 KM i 700 Nm, co zapewnia sprint do 100 km/h w 4,3 s i prędkość maksymalną 250 km/h. Model GLE 63 AMG S może pochwalić się mocą 585 KM i maksymalnym momentem obrotowym 760 Nm. Auto rozpędza się do 100 km/h w 4,2 s od startu.

W ofercie znajdzie się również model GLE 500 e 4 Matic - hybryda typu plug-in. Auto napędzane jest benzynowym silnikiem 3,0 l BlueDIRECT V6 o mocy 333 KM i maksymalnym momencie obrotowym 480 Nm. Jednostka wspomagana jest elektrycznym motorem trakcyjnym rozwijającym 116 KM i 340 Nm. Dzięki bateriom o pojemności 8,8 kWh, w trybie elektrycznym, samochód pokonać może dystans do 30 km. Ta odmiana wyposażona jest standardowo w siedmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów 7G-Tronic.

Oficjalna premiera odświeżonego Mercedesa GLE zaplanowana została na zbliżający się Międzynarodowy Salon Motoryzacyjny w Nowym Jorku.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Mercedes GLE
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy