Mercedes Citan po zmianach

Mercedes poinformował, że budowany wspólnie z Renault dostawczy model Citan doczekał się kilku zmian.

Wprowadzone poprawki mają na celu przystosowanie wysokoprężnych jednostek napędowych do normy emisji spalin Euro 6.

Od czerwca wszystkie egzemplarze Citana oferowane, jako modele osobowe spełniać będą wspomnianą normę Euro6. W przypadku "dostawczaków" silniki z Euro6, przez najbliższy rok, oferowane będą za dopłatą. Co ważne limity emisji CO2 i NOx udało się spełnić optymalizując proces spalania i stosując filtry, które nie wymagają do pracy mocznika (AdBlue). Dzięki temu użytkownicy nie będą się musieli martwić o okresowe uzupełnienie tego środka. Standardem w wersji Euro6 ma być pakiet BlueEFFICIENCY obejmujący m.in. system start&stop.

Reklama

Dostosowanie silników do nowej normy zaowocowało wzrostem maksymalnego momentu obrotowego o 20 Nm. Oznacza to, że klienci - w zależności od wersji - mają do dyspozycji 200 Nm, 220 Nmlub 260 Nm. Bez zmian pozostała moc maksymalna - 75 KM, 90 KM lub 110 KM.

Przy okazji poprawek natury technicznej na liście wyposażenia dodatkowego pojawiło się kilka nowych pozycji. Osobowe modele mogą być teraz wyposażone w dwa niezależne świetliki montowane w dachu nad głową kierowcy i pasażera przedniego siedzenia. Nowy jest także - zaprojektowany specjalnie dla Citana - cyfrowy radioobiornik (1 DIN, standard DAB+) z wbudowanym, kolorowym, wyświetlaczem o przekątnej 3,5 cala obsługującym nawigację satelitarną. Na liście opcji pojawiła się też m.in. kamera cofania, której monitor zintegrowano z wewnętrznym lusterkiem wstecznym.

Warto też dodać, że Citan w wersji osobowej - wzorem większego Vito - przemianowany został na Citan Tourer.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Mercedes Citan
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy