Mercedes-Benz na salonie w Genewie

Na stoisku Mercedesa na tegorocznym międzynarodowym salonie motoryzacyjnym w Genewie zaprezentowane zostaną najnowsze propozycje niemieckiego producenta.

Będą to światowe premiery w czterech grupach modeli: Klasa CLK - nowy kabriolet dla czworga pasażerów, Klasa SLK - "Final Edition" z luksusowym wyposażeniem, Klasa E - limuzyna kategorii hightech z wydajnym silnikiem wysokoprężnym oraz Klasa CL - 612 KM mocy w dwunastocylindrowym silniku nowego CL 65 AMG.

Reklama

Pod względem designu, techniki, wyposażenia i wrażeń z jazdy nowy kabriolet CLK wysuwa się na czoło swojej klasy. Ten odkryty samochód oferowany jest z pięcioma silnikami, co w tym segmencie rynku daje klientom największe możliwości wyboru mocy w zakresie od 120 kW/163 KM do 270 kW/367 KM i jako jedyny kabriolet w swojej klasie dostępny jest też z ośmiocylindrowymi jednostkami napędowymi. Poza tym nowy kabriolet CLK może się poszczycić najlepszą aerodynamiką (współczynnik oporu powietrza wynosi 0,30 cx), a udostępniając 390 litrów przestrzeni bagażowej (wg metody pomiaru VDA) zapewnia największą objętość bagażnika wśród kabrioletów czteromiejscowych. Składany dach nowej konstrukcji otwiera się i zamyka całkowicie automatycznie za naciśnięciem przycisku albo z pilota.

Przy wyposażeniu w około 15 dodatkowych elementów, zwiększających bezpieczeństwo i komfort, seryjne wersje kabrioletu CLK w porównaniu z poprzednim modelem reprezentują wartość powiększoną o 2400 euro. Do seryjnego wyposażenia należą np.: automatyczna klimatyzacja, radio samochodowe, czujnik deszczu, asystent świateł, zdalne sterowanie dachu, pokryta skórą kierownica na kolumnie o regulowanej wysokości oraz naprowadzacze pasów dla kierowcy i pasażera.

Szczególnego rodzaju wrażeń z jazdy dostarcza również wersja "Final Edition" odnoszącego rynkowe sukcesy roadstera SLK. Ten specjalny model, wyposażony został w elektronicznie składany twardy dach (variodach), elektroniczny system stabilizacji pojazdu (ESP), asystenta hamowania, boczne poduszki i inne techniczne rozwiązania Klasy SLK. W oczy rzuca się atrapa chłodnicy pokryta metalizowanym lakierem w kolorze srebrzystochromowym oraz 16-calowe felgi z lekkich stopów. Wnętrze "Final Edition" dysponuje nowo ukształtowanymi sportowymi fotelami pokrytymi skórą Nappa, dostępną w czerni lub klasycznej czerwieni. Taki sam wysokiej jakości naturalny materiał zdobi również górne fragmenty tapicerki drzwi i pałąki przeciwkapotażowe. Dla centralnej konsoli, otoczenia dźwigni zmiany biegów i osłon klamek designerzy Mercedesa zaprojektowali dekoracyjne powierzchnie z aluminium szczotkowanego do połysku. Tablica z zegarami od seryjnego roadstera SLK różni się srebrnymi nadrukami na tarczach i metalizowanymi kolorami powłoki przycisków do nastawiania czasu i dziennego licznika kilometrów. "Final Edition" Klasy SLK dostępna będzie od marca 2003 roku.

Najmocniejsza na świecie wysokoprężna jednostka napędowa VS do samochodów osobowych dostępna będzie na rynku wiosną 2003 roku w autach Mercedes-Benz Klasy E. Silnik biturbo z bezpośrednim wtryskiem common-rail z pojemności 3996 ccm osiąga moc 191 kW/260 KM, co dzięki optymalizacji detali silnika, chłodzenia powietrza w układzie doładowania i wydechu oznacza zwyżkę mocy w nowym E 400 CDI o 7 kW/10 KM w porównaniu z silnikiem wysokoprężnym V8 z Klas S, M i G. Także maksymalny moment obrotowy wynoszący 560 Nm uzyskiwanych w zakresie między 1700-2600 obr/min należy zaliczyć do najlepszych osiągnięć wśród samochodów osobowych z silnikami diesla. Umożliwia on ostre przyspieszenia w różnych zakresach prędkości.

Prędkość 100 km/h model E 400 CDI osiąga w 6,9 sekundy, a 6,7 sekundy potrzebuje na przyspieszenie od 60 do 120 km/h. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. W europejskim cyklu jazdy łączne zużycie paliwa wynosi 9,4 l/100 km. Dzięki temu E 400 CDI przy pojemności zbiornika 80 litrów na jednym zatankowaniu pokonuje trasę 850 kilometrów. Do seryjnego wyposażenia nowego E 400 CDI oprócz pięciobiegowej automatycznej przekładni należy również sterowany elektronicznie system amortyzatorów pneumatycznych AIRMATIC DC (Dual Control), czterostrefowa klimatyzacja THERMOTRONIC, 17-calowe felgi ze stopów metali lekkich oraz parametryzowane wspomaganie kierownicy.

Z fabryki Mercedes-AMG pochodzi inny samochodowy majstersztyk, świętujący w Genewie światową premierę: nowy CL 65 AMG kontynuuje zaszczytne tradycje aut dwunastocylindrowych Mercedes-AMG, mając pod maską nowoczesną jednostkę V12, wywołującą niesamowite wrażenie ze względu na niespotykaną charakterystykę mocy: dzięki doładowaniu biturbo silnik rozwija moc 450 kW/612 KM i już od 2000 obr/min udostępnia potężny moment obrotowy 1000 Nm. Dzięki temu CL 65 AMG nadal jest najsilniejszym modelem AMG.

Wyposażony w tak mocną dwunastocylindrową jednostkę napędową AMG Coupe uzyskuje osiągi rasowych samochodów sportowych: od 0-100 km/h ten samochód rozpędza się w zaledwie 4,5 sekundy (dane tymczasowe); prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Podstawę silnika AMG stanowi dwunastocylindrowa jednostka Mercedes-Benz Klasy S. Oprócz zwiększenia pojemności skokowej z 5513 do 5980 ccm do wzrostu mocy i momentu obrotowego w nowym CL 65 AMG przyczyniło się jeszcze kilka innych rozwiązań. Inżynierowie z AMG powiększyli średnicę cylindra z 82 do 82,6 milimetrów, wydłużyli o 6 mm skok wału korbowego, wynoszący teraz 93 milimetry i zwiększyli ciśnienie turbodoładowania do maksymalnego poziomu 1,5 bara. Ponadto zastosowali kute tłoki, łożysko główne i łożyska korbowodów z materiałów o ekstremalnej odporności na temperaturę i ciśnienie oraz powiększyli otwory zaworów wtryskowych, uzyskując w ten sposób lepszy przepływ paliwa. Przenoszenie mocy zapewnia pięciobiegowa przekładnia automatyczna z funkcją SPEEDSHIFT, przełączana z kierownicy. Nad nadzwyczajnym momentem obrotowym silnika V12 udaje się zapanować dzięki dostosowaniu różnych elementów przekładni, mechanizmu różnicowego tylnej osi, wałów napędowych i układów nośnych kół.

Tak jak wszystkie modele Klasy CL, również nowy CL 65 AMG jest seryjnie wyposażony w aktywny układ jezdny Active Body Control (ABC), którego zawieszenie montowane w mocnym coupe jest sztywniej zestrojone.

W autach Klas E i S na Genewskim Salonie Samochodowym Mercedes-Benz prezentuje dwa odpowiednio dobrane systemy multimedialne i komunikacyjne. W Klasie E składają się na nie dwa monitory zainstalowane w oparciach przednich foteli, na których można oglądać obraz telewizyjny, wideo albo filmy DVD. Ponadto do systemu można podłączyć konsole do gier, przenośne odtwarzacze DVD, kamery wideo i aparaty cyfrowe. Do wymagań biznesmenów dostosowano nowy system komunikacyjny w Klasie S. W składanym podłokietniku między tylnymi siedzeniami znalazło się miejsce na innowacyjne, wielofunkcyjne urządzenie, służące jako telefaks, kserokopiarka, drukarka, skaner i modem. Dzięki dwóm złączom urządzenie może współpracować z notebookiem, telefonem komórkowym albo osobistym organizerem.

TUTAJ galeria zdjęć, które wykonał w halach salonu w Genewie reporter INTERIA.PL

Dowiedz się więcej na temat: jazdy | prędkość | Wyposażony | kabriolet | Genewa | mercedes-benz | Mercedes | benz

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje